Za niektóre z tych pojazdów zapłacić trzeba było ponad milion zł. To jednak nie koniec dobrych wieści dla pasażerów. Jest już praktycznie przesądzone, że w niedalekiej przyszłości pojawią się w Gdyni mercedesy Citaro GII, uznawane za najnowocześniejsze autobusy miejskie na świecie. Pasażerowie już drugi raz w ciągu ostatnich kilku miesięcy mieli okazję jeździć tym - wykonanym w kosmicznej wręcz technologii - pojazdem. Testowany był on w lutym na linii R z Rumi do Gdyni.
Czytaj więcej: Gdzie Gdynia szuka partnerów do lepszych rozwiązań komunikacyjnych?
- Testy wypadły bardzo pozytywnie - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM. - Citaro GII ma w innym miejscu niż pozostałe autobusy środek ciężkości, dlatego jest mniej podatny na awarie i może być dłużej eksploatowany. Co więcej, kierowcy twierdzą, iż komfort jazdy dla pasażerów w Citaro GII jest znacznie wyższy niż w innych autobusach. PKS Wejherowo zapowiedziało więc, że kiedy tylko będzie kupowało kolejne, nowe autobusy, będą to właśnie Citaro GII.
Wiadomo już, że solarisy Urbino, jeden przegubowy i dwa krótkie, kupione przez PKA, spotkać będzie można najczęściej na liniach R, 141 i 194.
- To wyjątkowo nowoczesne pojazdy, spełniające najwyższe możliwe standardy - mówi Lech Żurek, prezes PKA. - Wyposażone są w klimatyzację, system monitoringu i zapowiadania przystanków, wysokiej klasy silnik. Z kolei Citaro 0530 pojawią się na liniach 85 i S, co oznacza, że podziwiać je będzie można nie tylko w Gdyni, ale także w Rumi i Sopocie.
Czytaj także: Gdynia. Samorządowcy chcą pozyskiwać metan na paliwo.
Pasażerowie czekają już też z utęsknieniem na zapowiadany zakup mercedesów Citaro GII, które testowane były w Gdyni i Rumi w sierpniu ub. roku i w lutym tego roku, robiąc prawdziwą furorę - przy pięknych, srebrnych autobusach miłośnicy komunikacji wykonywali sobie zdjęcia. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bowiem jest to pojazd, który wyglądem i zaawansowaniem technologicznym wyprzedza swój czas, wyznaczając nowe trendy w komunikacji miejskiej. Podłoga przypomina wyglądem panele ze szlachetnego drewna, a siedzenia - skórzane fotele w luksusowych limuzynach.
Citaro GII jako pierwszy autobus wyposażony został też w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), powodujący, że jazda nim jest bardziej bezpieczna, szczególnie na zakrętach. Zamontowano w nim ponadto system Front Collision Guard (FCG). Tego typu nowinki stosowane były wcześniej głównie w luksusowych samochodach dla bogaczy.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?