Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja na Witominie. Dzielnica bez trolejbusów

Szymon Szadurski
Nowoczesne pojazdy na prąd zawitają za to w przyszłym roku do Demptowa i w okolice hali Ergo Arena na granicy Gdańska i Sopotu.
Nowoczesne pojazdy na prąd zawitają za to w przyszłym roku do Demptowa i w okolice hali Ergo Arena na granicy Gdańska i Sopotu. T.Bołt/archiwum db
Mimo prowadzonych przymiarek i zapowiedzi ze strony urzędników nie ma obecnie szans, aby w najbliższych latach najnowocześniejsze trolejbusy, zasilane dodatkowymi bateriami i poruszające się bez konieczności podłączenia do trakcji, rozpoczęły kursowanie na Witomino.

Mieszkańcy tej dzielnicy będą musieli obejść się smakiem. Komplikuje się również ogłoszony kilka lat temu plan poprowadzenia nowej linii trolejbusowej do dworca kolejowego w Rumi. Jak już wcześniej informowaliśmy nowoczesne pojazdy na prąd zawitają za to w przyszłym roku do Demptowa i w okolice hali Ergo Arena na granicy Gdańska i Sopotu. Jednocześnie udało nam się ustalić, że na tym wcale nie koniec.

- Po planowanym przedłużeniu linii do Demptowa i Ergo Areny, w perspektywie najbliższych lat planujemy rozwój komunikacji trolejbusowej na dalsze obszary miasta - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Na obecnym etapie nie chcę jednak mówić, gdzie jeszcze dokładnie mogą w przyszłości dojechać trolejbusy, aby wśród mieszkańców tych dzielnic nie rozbudzać zbyt wcześnie nadziei. Gdyby bowiem okazało się, że z trwających obecnie analiz wynika, iż przedłużenie linii trolejbusowych do niektórych, rozważanych lokalizacji nie jest jednak racjonalne, lokalna społeczność mogłaby czuć się zawiedziona.

Tak już stało się w przypadku Witomina. Trolejbusy ku niezadowoleniu mieszkańców nie zostaną skierowane do tej dzielnicy, bowiem z najnowszych analiz specjalistów z Zarządu Komunikacji Miejskiej wynika, że ten obszar miasta znajduje się zbyt daleko od najbliższych słupów trakcyjnych. Co prawda nowoczesne pojazdy bez problemu byłyby w stanie pokonać nawet taką odległość, posiłkując się bateriami, jednak bardziej zasadne jest skierowanie ich w inne miejsca. O jakie konkretnie lokalizacje chodzi, nikt oficjalnie nie chce potwierdzić, jednak udało nam się ustalić, że jedną z nich są okolice szpitala w Redłowie. Takie połączenie służyłoby nie tylko pacjentom i odwiedzającym ich rodzinom, ale także turystom. Pętla na zakończeniu ul. Legionów położona jest tuż koło unikatowego rezerwatu Kępa Redłowska oraz kilkaset metrów od morza i strzeżonego kąpieliska. Dodatkowo nowoczesne trolejbusy dysponują mocnymi i dynamicznymi silnikami, co bez problemu pozwoli im pokonać podjazd pod tą ulicę.

Trolejbusy na baterie dobrze zdały egzamin w Gdyni.

Z kolei w przypadku zapowiadanego poprowadzenia linii trolejbusowej do Rumi projekt ten jak na razie upadł, ale w jego przypadku kluczowa może okazać się kwestia tunelu pod torami kolejowymi na wysokości Janowa. Taka inwestycja w perspektywie kilku lat powinna zostać wykonana, natomiast plan doprowadzenia do miasta ekologicznej komunikacji trolejbusowej może ułatwić uzyskanie finansowania ze środków Unii Europejskiej. Niewykluczone więc, że o temacie trolejbusów w Rumi jeszcze w przyszłości usłyszymy.

Gdynia rozwija komunikację trolejbusową, bowiem już w przyszłym roku na ulice miasta skierowane zostaną pierwsze z 30 nowoczesnych pojazdów z dodatkowymi bateriami. Ich zakup dofinansuje UE.

Czytaj też: Nie będzie darmowej komunikacji dla uczniów w Gdyni

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto