Wśród nowych trolejbusów do Gdyni trafi 16 przegubowych Trollino 18, które zadebiutują we flocie PKT, a wcześniej były już między innymi testowane właśnie na gdyńskich ulicach. Na swoim pokładzie zmieszczą prawie dwukrotnie więcej osób niż standardowe pojazdy przy podobnym koszcie eksploatacji. O bezpieczeństwo pasażerów zadbają wewnętrzne kamery, a o ich komfort – duże wyświetlacze oraz klimatyzacja. Tak samo w przypadku 14 nowych trolejbusów Trollino 12.
- Podobne trolejbusy produkujemy dla trzynastu różnych krajów, między innymi mamy trolejbusy we Włoszech: w Mediolanie, Rzymie, Bolonii czy Parmie, jak również w Niemczech, Hiszpanii czy na Łotwie – mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes firmy Solaris Bus & Coach.
Nowe baterie razem z dostosowaniem aparatury energoelektronicznej dadzą możliwość przejechania nawet do 20 kilometrów poza siecią trakcyjną, co znacznie ułatwi obsługę niektórych rejonów miasta. Litowo-jonowe akumulatory znajdą się też na wyposażeniu wszystkich nowych pojazdów, o pojemności dostosowanej do modelu, co pozwoli na nawet kilkadziesiąt kilometrów bezemisyjnej jazdy poza siecią.
Efektowne Solarisy od lat zasilają gdyńską komunikację.ZOBACZ!
Jedna z głównych i ważnych dla społeczeństwa zalet nowoczesnych pojazdów to ekologia.
- Jeżeli chcemy zachęcać gdynian do tego, żeby chętniej korzystali z komunikacji miejskiej, musimy zapewniać nowoczesny tabor i jednocześnie pamiętać, że komunikacja to także ważny czynnik wpływający na jakość środowiska, a trolejbusy to najbardziej ekologiczny środek transportu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Zamówienie opiewa na ponad 95 milionów złotych. Po podpisaniu umowy z wyłonioną w drodze przetargu polską firmą Solaris, dostawa nowych trolejbusów do Gdyni rozpocznie się już we wrześniu 2018 roku i zakończy na wiosnę 2019 roku. Wtedy też powinna zakończyć się modernizacja już używanych trolejbusów, której początek jest z kolei planowany na maj 2018 roku.
- To bardzo duży krok. To umacnianie się polityki niskoemisyjnej w Gdyni i możliwość wyjazdu poza sieć, co daje Zarządowi Komunikacji Miejskiej zupełnie nowe możliwości. Można będzie wykorzystywać trolejbusy do obsługi różnych dzielnic, jak Fikakowo czy Skwer Kościuszki, z możliwością odjazdu od sieci – wylicza Tomasz Labuda, zastępca prezesa PKT w Gdyni.
Źródło: gdynia.pl
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?