Przypomnijmy, że w ubiegłym roku ze stoczni CRIST wypłynęła bliźniaczy statek – NB 312 „National Geographic Endurance”. Obie jednostki są przeznaczone do polarnych ekspedycji. Długi na blisko 125, a szeroki na ponad 20 metrów statek będzie mógł pływać w trudnym środowisku polarnym, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.
Poradzi sobie w trudnych warunkach
Jednostka została zbudowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowane w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorca finalnym statku jest Lindblad Expeditions. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Gotowa jednostka rozpocznie swoją pracę w 2021 roku.
- NB 316, to kolejna – po NB 312 – jednostka ekspedycyjna, która powstaje w naszej stoczni. Zwiększamy tym samym nasz udział w ciągle rozwijającym się rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w CRIST S.A.
Jednostka została wyposażona w kadłub z linii X-BOW, zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?