Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kłopoty Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Sejmowa komisja gospodarki morskiej zajęła się stoczniami. O Naucie bez konkretów

Jacek Klein
Jacek Klein
mat. prasowe
W środę odbyło się nadzwyczajne posiedzenie sejmowej komisji ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Posłowie mieli poznać sytuację krajowych stoczni w rękach państwowych. Porządek obrad przewidywał informację Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka oraz Ministra Obrony Narodowej Mariusza Błaszczaka na temat sytuacji wszystkich stoczni zależnych od Skarbu Państwa, ze szczególnym uwzględnieniem Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni.

Kto liczył na konkretne liczby dotyczące sytuacji finansowej i zdolności produkcyjnych państwowych stoczni na Pomorzu, czyli Stoczni Nauta, Stoczni Gdańsk czy Stoczni Wojennej może czuć się zawiedziony. Konkrety nie padły. W sprawie Nauty, o której to informacje medialne spowodowały zwołanie komisji powiedziano jedynie, że jest w ciężkiej sytuacji spowodowanej jej realiami biznesowymi, ale jej funkcjonowanie nie jest zagrożone. O Stoczni Gdańsk nie mówiono w ogóle.

Przeczytaj także:

- Możemy się tylko domyślać, że jest źle ponieważ obstrukcja w udzielaniu nam informacji o stanie stoczni państwowych jest ogromna - mówi poseł Tadeusz Aziewicz z PO, wiceprzewodniczący komisji który wnioskował o jej zwołanie. - Co do stoczni Nauta, której w dużej mierze miało dotyczyć spotkanie poinformowano nas tylko, że trwa badanie sprawozdania finansowego przez biegłego. Jego wynik ma być znany w sierpniu, dlatego stocznia złożyła tylko wstępne sprawozdanie finansowe, ale i tego nie przedstawiono. Była także rozmowa o likwidacji zakładu nowych budów. Co do Stoczni Wojennej w Gdyni otrzymaliśmy informację, że strata stoczni od ub. roku to 26 mln zł. Widać z tego, że w stoczniach znajdujących w rękach państwa jest źle, bo rząd trzyma wszystko w tajemnicy. Jakby było dobrze, albo program naprawy przemysłu stoczniowego przynosił efekty to głośno by się tym chwalił.

Zobacz nasz serwis o

Przypomnijmy, że od lipca tego roku Nauta zrezygnowała z budowy nowych statków w zakładzie Nowych Budów w Gdańsku.

Teren z pochylniami wystawiony został w dzierżawę, a docelowo ma być sprzedany. W Gdańsku powstawały głównie statki rybackie. Wcześniej Nauta sprzedała część swoich terenów w Gdyni na rzecz tamtejszego portu.

Stocznia Wojenna do prawie 20 lat buduje ORP Ślązaka, który nie może doczekać się wejścia do służby mimo upłynięcia 4 lat od wodowania. Od kilku lat nowe okręty dla Marynarki Wojennej powstają w prywatnej Stoczni Remontowa Shipbuilding, która wygrywa postępowania przetargowe.

Podczas posiedzenia komisji podana została informacja, że trójmiejskie stocznie mają zając się budową promów dla PŻB w ramach programu Batory. Na jakim etapie jest program? Dwa lata temu położono stępkę w Stoczni Gryfia pod pierwszy z promów. Od tego czasu nic w sprawie budowy się nie ruszyło, nie ma nawet gotowego projektu promu.

Pożegnalne wodowanie w stoczni Nauta-Hull przy ul. Waszyngtona w Gdyni

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kłopoty Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Sejmowa komisja gospodarki morskiej zajęła się stoczniami. O Naucie bez konkretów - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto