Kłopoty klientów gazowni z biurami obsługi

(Patsz)Zaktualizowano 
Grzegorz Mehring
Klienci Pomorskiego Oddziału Obrotu Gazem PGNiG żalą się, że nie wszystkie sprawy mogą załatwiać w biurach obsługi klienta POOG, najbliższych ich miejscom zamieszkania. Firma tłumaczy, że nie wszystkie ugody i aneksy do umów są tej samej rangi, stąd zaistniałe utrudnienia.

O trudnościach poinformował nas jeden z czytelników z Sopotu.

- Aby podpisać aneks do umowy w sprawie rozłożenia kwoty faktury na raty, POOG wymaga stawiania się aż w Rumi. Moja babcia ma 78 lat i przy ostatnio panujących upałach, nawet gdybym zawiózł ją samochodem, taka wyprawa to dla niej duży problem. W końcu nie wszyscy mają auta i wystarczająco dużo siły, aby np. z Sopotu jechać do Rumi - tłumaczy Tomasz Marciniak.

Poczytaj też: Zawieszono protest na platformach i statkach Lotos

Po telefonie pana Tomasza do Biura Obsługi w Rumi okazało się, że wyjątki stanowią osoby, które mają orzeczone inwalidztwo. W takim wypadku umowa może być podpisana w lokalnym biurze obsługi.

- Na pytanie, dlaczego nie można podpisywać umów np w Sopocie, odpowiedź była: "takie jest zarządzenie" - zaznacza Tomasz Marciniak.

Przedstawiciele firmy PGNiG, której Pomorski Oddział Obrotu Gazem jest częścią, wyjaśniają, że rozkładanie płatności za gaz, wynikających z faktur, nie jest czynnością standardową.

- Nie jesteśmy organizacją non profit, dlatego też terminowe i regularne wpłaty są dla nas istotne i decydują o naszej kondycji finansowej. Zawieranie ugody z klientem jest czynnością wyjątkową i incydentalną. To forma pomocy ze strony PGNiG i wyraz zrozumienia trudnej sytuacji klienta - wyjaśnia Izabela Dyguła, rzecznik prasowy oddziału PGNiG SA Pomorski Oddział Obrotu Gazem. - Każdego klienta obsługujemy indywidualnie i w szczególnie uzasadnionych i wyjątkowych sytuacjach podejmujemy decyzję o ewentualnym podpisaniu ugody. Z uwagi na powyższe tylko wybrane biura mają uprawnienia do udzielania tej formy pomocy - zaznacza.

Czytaj też:Samorządowcy chcą pozyskiwać metan na paliwo do autobusów

Jak się okazuje, część umów może być także załatwiania przez... upoważnioną do tego osobę na piśmie.

- Wówczas całość sprawy prowadzona jest z pełnomocnikiem. Jeśli np. stan zdrowia klienta lub brak możliwości zapewnienia opieki nad dziećmi albo inne istotne ograniczenia nie pozwalają na zawarcie ugody w wiodącym biurze obsługi klienta, w tym przypadku w BOK-u Rumia, istnieje możliwość przeniesienia czynności do bliższej siedziby biura - podkreśla Dyguła.

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3