reklama

Kampania promocyjna ulicy Świętojańskiej w Gdyni. Czy uda się ożywić centrum miasta?

Ksenia PiseraZaktualizowano 
Billboardy wiszą m.in. przy skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z al. Zwycięstwa w Gdyni
Billboardy wiszą m.in. przy skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z al. Zwycięstwa w Gdyni Tomasz Bołt
Kampania promocyjna ulicy Świętojańskiej ma być początkiem działań na rzecz ożywienia reprezentacyjnego centrum miasta. Kolejnym krokiem może być nawet całkowite wyłączenie jej z ruchu - o ile takie będą preferencje mieszkańców i gości miasta.

Dyskusja na temat słabnącego zainteresowania centrum Gdyni trwa od dawna. Dekadę temu, by na głównej ulicy miasta zatrzymać mieszkańców i gości, kosztem jezdni na Świętojańskiej poszerzono chodniki. Później zmieniono plan zagospodarowania przestrzennego tak, by można było otwierać tu m.in. restauracje, a powstrzymać powstawanie kolejnych banków, kantorów czy salonów telefonii komórkowej. Kupcy i restauratorzy, których problem braku spacerowiczów na Świętojańskiej dotyka najbardziej, najgłośniej mówią o transformacji choćby części ulicy w deptak.

Czytaj także: Inicjatywa "Nowe Śródmieście" w Gdyni. Restauratorzy i handlarze mają plan [ZDJĘCIA]

Od początku miejscy urzędnicy podkreślali jednak, że takie rozwiązanie jest niemożliwe. Zielone światło do wypracowania kompromisu ma dać unijny projekt Civitas Dynamo, którego jednym z założeń jest wprowadzenie w mieście stref pieszych. Gdyńscy urzędnicy pytają więc mieszkańców i przyjezdnych, czy tak miałoby być właśnie na Świętojańskiej.

- Chcemy przepytać jak najwięcej osób, co sądzą o tym pomyśle i w jaki sposób wyobrażają sobie jego wdrożenie. Czy Świętojańska powinna zostać zamknięta cała, czy tylko w części? Czy na stałe, czy tylko sezonowo lub w weekendy? To pozwoli opracować plan wdrożenia nowych rozwiązań dotyczących mobilności - mówi Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Ankieta jest już dostępna na miejskiej stronie

mobilnagdynia.pl

. Badanie jest anonimowe. Składa się z 13 pytań dotyczących między innymi rozwiązań, które można by wprowadzić, gdyby na Świętojańskiej nie został ustanowiony zakaz wjazdu samochodów. Wśród proponowanych odpowiedzi jest m.in. wprowadzenie strefy Tempo30, wydzielenie obszaru z wyższymi opłatami parkingowymi czy wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych.
Na razie jednak konkretów jest mało - wiadomo, że projekt Civitas Dynamo kończy się w 2016 roku. Nie wiadomo też, kiedy i które z zadań zostaną wprowadzone.

Już teraz jednak można zobaczyć kampanię promocyjną, przygotowaną przez jedną z agencji. W Trójmieście zaczęły pojawiać się billboardy reklamujące ulicę, określającą Świętojańską jako m.in. "Qultową", i "Qulturalną". Powstała również strona internetowa

gdynia-swietojanska.pl

oraz facebookowy profil ulicy.
- To prawdopodobnie akcja prywatnego inwestora. Bardzo mi się podoba. Wspólnie powinniśmy lansować Świętojańską, salon Gdyni- mówi Joanna Grajter, rzecznik prasowy magistratu.

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3