Już nie Suzuki. Poznajcie nowego sponsora tytularnego Arki Gdynia
Po zaledwie sezonie współpracy z Suzuki zmienia się sponsor tytularny koszykarskiej Arki Gdyni. Drużyna, która nie tak dawno zaczęła zmagania w ORLEN Basket Lidze, będzie od teraz występować z nową nazwą - Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia.
ZOBACZ TAKŻE: Nieudane przywitanie Suzuki Arki z kibicami w Gdyni. Żółto-niebiescy nie postraszyli Spójni Stargard
- Nowym sponsorem tytularnym naszej drużyny została Krajowa Grupa Spożywcza S.A. – największy, państwowy producent żywności w Polsce i jedyny podmiot o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa żywnościowego w kraju. Tym samym począwszy od dnia 1 października nasi koszykarze będą rywalizować w Orlen Basket Lidze pod nazwą Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia - czytamy w komunikacie klubu.
To nie nowa współpraca. "Spółka towarzyszyła klubowi jako jeden z głównych sponsorów"
Krajowa Grupa Spożywcza S.A. to jedna ze spółek państwowych, która powstała na bazie Krajowej Spółki Cukrowej.
- Bardzo się cieszę, że zostaliśmy sponsorem tytularnym Koszykarskiego Klubu Sportowego Gdynia S.A. Jest to drużyna z wieloletnią tradycją, która ma na swoim koncie liczne sukcesy. Wierzę głęboko, że dzięki naszej współpracy zespół będzie mógł sięgać po kolejne zwycięstwa. Dzięki temu wszyscy będziemy mogli przeżywać wielkie emocje sportowe – mówi Tomasz Rega, Członek Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A.
ZOBACZ TAKŻE: Tak oceniliśmy piłkarzy Arki Gdynia po meczu z Motorem Lublin. Karol Czubak i Michał Marcjanik z golami na wagę trzech punktów
W komunikacie klubu podkreślono jednocześnie, że to nie jest wcale nowa współpraca. KGS jest sponsorem Arki od dawna, ale to właśnie od 1 października ta kooperacja nabierze jeszcze donośniejszego tonu.
- Rozszerzenie współpracy z tak renomowaną firmą jak Krajowa Grupa Spożywcza S.A. to dla nas ogromny zaszczyt. Przypomnijmy, że dotychczas spółka towarzyszyła Klubowi jako jeden z jego głównych sponsorów, co można było zauważyć podczas spotkań rozgrywanych w Polsat Plus Arenie Gdynia. Logo jednej z marek Krajowej Grupy Spożywczej S.A., Polskiego Cukru, zagościło również na koszulkach meczowych żółto-niebieskich - czytamy na stronie Arki.
Zmiany nazw na przestrzeni lat
Koszykarska Arka Gdynia na przestrzeni ostatnich niemalże piętnastu lat kilkakrotnie zmieniała już swoją nazwę w związku z umowami sponsorskimi. W latach 2009-2013 przed nazwą klubu było Asseco Prokom, a w latach 2013-2018 było już to tylko Asseco Gdynia (bez "Arki").
Przez jeden sezon postanowiono powrócić do "Arki Gdynia", aby na trzy sezony znowu mianować się "Asseco Arka Gdynia". To zmieniło się w 2022 roku, kiedy sponsorem tytularnym zostało Suzuki. I w ten sposób jeszcze do 30 września Arkowcy kibicowali "Suzuki Arce Gdynia".

Wywiad z Michałem Probierzem, selekcjonerem polskiej reprezentacji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?