Jest oferta na Strefę Płatnego Parkowania w Orłowie

OPRAC.: red
Bydgoska firma PM3D S.A. złożyła ofertę w przetargu na dostawę i serwis parkomatów. Mają one pojawić się w Strefie C, która obejmie wybrane ulice Orłowa. Jak zapowiadali gdyńscy urzędnicy, 1 lipca tego roku nastąpi rozszerzenie gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania o Działki Leśne, część Grabówka, Wzgórze św. Maksymiliana oraz Orłowo.

Złożona oferta opiewa na łączną kwotę 3 981 633 zł. Dostawa parkomatów ma kosztować 2 507 109 zł, a ich ponad 3-letnie serwisowanie 1 474 524 zł. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni oszacował realizację tego zadania na sumę 3 942 150 zł brutto. Oferent zaproponował parkomaty o tych samych parametrach, jakie mają mieć urządzenia w Strefie A i B. Są to parkomaty wykonane ze stali, zabezpieczone przed korozją i posiadające powłokę antygraffiti. Mogą one pracować w temperaturach od -25 stopni C do nawet + 55 stopni C. Każdy parkomat zasilany jest przez panel fotowoltaiczny oraz dodatkowo 2 akumulatory. Kierowcy mogą w nim dokonywać opłat bilonami, kartami płatniczymi oraz poprzez BLIK.

– To kolejny ważny przetarg dotyczący wdrożenia nowych stref płatnego postoju. Oferta nieznacznie przewyższa założony przez nas budżet. Dlatego też musimy przeanalizować przesłane dokumenty. Chcemy na czas wyposażyć orłowską strefę w 55 parkomatów solarnych, które będą spójne z naszym obecnym systemem. Będziemy też wymagać rzetelnego serwisowania dostarczonych urządzeń – wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zamawiający wymaga również, aby parkomaty były wyposażone w klawiatury alfanumeryczne, które posłużą do wprowadzania np. numeru rejestracyjnego pojazdu, który jest bezwzględnie wymagany przy dokonywaniu opłaty za postój. Usługa serwisowania powinna być prowadzona przez 37 miesięcy od momentu podpisania umowy.

– Chcemy, aby parkomaty w Orłowie były dostosowane do najnowszych trendów płatności mobilnych BLIK, jednak wiemy, że nadal sporo kierowców używa bilonu czy dokonuje opłaty za postój kartami. Dlatego też w gdyńskiej strefie oferujemy wszystkie rodzaje płatności i taki wymóg postawiliśmy w postępowaniu przetargowym – wyjaśnia Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni – Przy analizie oferty zwrócimy oczywiście uwagę na kwestie serwisowania sprzętu i oprogramowania. Stawiamy m.in. na zapewnienie sprawnej transmisji danych pomiędzy parkomatem a mobilnymi terminalami kontrolerskimi, ale też gwarancję efektywnej infolinii dla klientów strefy.

Bieżące utrzymanie ma obejmować m.in.:

  • usuwanie awarii i usterek, utrzymanie parkomatów w dobrym stanie estetycznym i funkcjonalnym oraz ich dezynfekcję;
  • dostarczanie i uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych;
  • utrzymania oprogramowania w zakresie funkcjonowania Strefy C;
  • utrzymanie systemu płatności mobilnych;
  • wykonywanie okresowych czynności utrzymania (przeglądy, testy, inne planowe zabiegi konserwacyjne) zgodnie z wymaganą przez Zamawiającego częstotliwością;
  • serwis oprogramowania dostarczonego podczas realizacji Etapu I zamówienia.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie