W październiku br. na jednej z konferencji prasowych partii Polska 2050 Szymona Hołowni jej przedstawiciele powiedzieli o głównych założeniach analizy możliwości przeprowadzenia rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów w każdym kierunku. Wskazali, że jest to inwestycja, której przygotowanie projektowe powinno już teraz się rozpocząć oraz że konieczne jest uwzględnianie tej rozbudowy w innych projektach drogowych i kolejowych realizowanych na Pomorzu.
- Na Obwodnicy Trójmiasta konieczna jest przebudowa węzłów, budowa trzeciego pasa, modernizacja organizacji ruchu i wymogów ochrony środowiskowej oraz realizacja Drogi Czerwonej - powiedział podczas konferencji Łukasz Kopeć.
Oskar Gruca podkreślił, że rozbudowę OT trzeba podzielić na etap projektowy, budowę Drogi Czerwonej i modernizację węzłów Kowale i Szadółki. Ostatnim z nich byłaby rozbudowa obwodnicy o trzeci pas. Czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważała takie rozwiązanie?