Pojazdy Solaris Trollino 12 Electric posiadały będą homologację zarówno na trolejbus, jak i autobus elektryczny. Ich potężne baterie będą mogły być ładowane zarówno podczas jazdy, jak i postoju oraz poprzez złącze plug-in. Dlatego też będą miały możliwość pokonania wielu kilometrów bez podłączenia do trakcji, a także szybko doładować moc. Przewiduje się, że dzięki temu pojazdy Solaris Trollino 12 Electric dojechać będą w stanie nawet na Pogórze. Każdy z sześciu najnowocześniejszych egzemplarzy w Polsce kosztować ma ponad 2,2 mln zł.
Zobacz także: Pasażerowie w Gdyni spokojnie przyjęli ograniczenie liczby miejsc w autobusach i trolejbusach. Nie ma większych awantur
To jednak nie koniec nowinek taborowych w Gdyni, bowiem reprezentanci Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej ogłosili już przetarg na zakup kolejnych pięciu pojazdów. Kosztować mają ponad 16 mln zł i przewiduje się, że dotrą do miasta w przyszłe wakacje. Będą to także pojazdy zasilane dodatkowymi bateriami, pozwalające im poruszać się na niektórych odcinkach bez zasilania z trakcji.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?