Stało się to w obecności ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, a także pomorskich parlamentarzystów, Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, Marcina Horały i Janusza Śniadka.
Czytaj także: W związku z planami budowy stacji Gdynia Port przez PKP PLK szykuje się potężna wycinka drzew na Międzytorzu
Inwestycja rozpocząć ma się na dniach, a ukończona zostanie w przyszłym roku. Głównym założeniem jest zmodernizowanie i elektryfikacja aż siedmiu kilometrów torowisk. Dzięki temu pociągi towarowe bez konieczności dzielenia składów dojadą ze stacji Gdynia Port na bocznicę Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Przyspieszy to i usprawni proces rozładunków i załadunków. Dzięki elektryfikacji możliwa będzie też obsługa pociągów intermodalnych.
- Nasze działania w zakresie kolei zmierzają w jednym, ściśle określonym kierunku - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Do 2027 roku nie mniej, niż 40 procent towarów w naszym porcie, obsługiwana będzie koleją.
Prezes Adam Meller dodał, że założenia takie zapisane są w strategii rozwoju portu.
Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm COLAS RAIL Polska oraz COLAS RAIL S.A.S. Zaplanowane prace mają też wymiar ekologiczny, gdyż pozwolą zmniejszyć poziom hałasu i zanieczyszczeń.
Czytaj także: Zakończył się już dialog techniczny w sprawie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni
To kolejna, zaplanowana inwestycja w infrastrukturę kolejową w gdyńskim porcie. Jak informowaliśmy już wcześniej, PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły niemal 1,5 miliarda złotych na zaplanowaną modernizację stacji Gdynia Port wraz z towarzyszącą infrastrukturą.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?