Gdyńska uchwała krajobrazowa będzie wyłożona do publicznego wglądu. W takim tempie uda się ją uchwalić dopiero na początku przyszłego roku

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Po pięciu latach analiz i powołaniu specjalnego zespołu urzędników, gdyński samorząd ma gotowy projekt uchwały krajobrazowej. Do publicznego wglądu pomysł na uporządkowanie przestrzeni reklamowej trafi 2 listopada. Przez kilka tygodni będzie można zgłaszać do niego uwagi, a po procesie konsultacji gotową uchwałą zajmą się miejscy radni.

Jak podkreślają gdyńscy urzędnicy, ostatnie tygodnie upłynęły na konsultacjach i ustaleniach z innymi organami, po których mieszkańcy Gdyni w końcu będą mogli zobaczyć projekt gdyńskiej uchwały krajobrazowej i pomóc w jej dopracowaniu, dzieląc się swoimi uwagami.

- Zebraliśmy pozytywne opinie od Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Marszałka Województwa Pomorskiego - relacjonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Wojewódzki Konserwator Zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt. Aktualnie przygotowujemy się do jego publicznego wyłożenia.

Czytaj także

Teraz czas na uwagi mieszkańców

Uchwała będzie dostępna do wglądu od 2 listopada do poniedziałku, 23 listopada. Wtedy oraz 14 dni po tym terminie swoje uwagi będą mogli zgłaszać mieszkańcy.

- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory. Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta – mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni.

Czytaj także

Uwagi do projektu gdyńskiej uchwały krajobrazowej będzie można we wspomnianym okresie (od 2.11 do 23.11 oraz 14 kolejnych dni) zgłaszać w dwóch formach - papierowo lub elektronicznie.

  • W formie papierowej na adres Urzędu Miasta Gdyni, Biura Plastyka Miasta Gdyni - ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia
  • W formie elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Czytaj także

Po tym jak uwagi mieszkańców zostaną rozpatrzone, przyjdzie czas na poddanie projektu uchwały pod głosowanie Radzie Miasta Gdyni. Jednak nie ma co liczyć, że mieszkańcy Gdyni doczekają się uporządkowania chaosu reklamowego w tym roku. Gdyński samorząd zaznacza, że w zależności od ilości uwag zgłoszonych przez mieszkańców, miejscy radni powinni zająć się kwestią uchwały krajobrazowej najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.

Czytaj także

Opozycja apelowała o to od kilku lat

W ostatnich latach stowarzyszenia, ruchy miejskie i radni Gdyni z ramienia Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej systematycznie dopominali się o uchwałę krajobrazową, argumentując to chaosem reklamowym w mieście. W 2018 roku Stowarzyszenie Miasto Wspólne wystosowało nawet petycję do prezydenta Gdyni, w której prosili o przyspieszenie procedowania uchwały. To brak uchwały krajobrazowej spowodował np. wydarzenie, które odbiło się szerokim echem w mieście, kiedy właściciel prywatnej działki na Kamiennej Górze zasłonił płotem punkt widokowy. Jednak wszystko wskazuje na to, że na początku 2021 roku, mieszkańcy Gdyni będą się cieszyć z uchwały krajobrazowej.

Bezsenność. Jak sobie z nią radzić? #ZROZUM

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.