18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Wypadki na ul. Wielkopolskiej. Kierowcy apelują: Zamontujcie bariery energochłonne

(Patsz)
Kolejne wypadki na ul. Wielkopolskiej coraz bardziej martwią kierowców. Ostatni wydarzył się w zeszły czwartek. W ostatnich kilkunastu miesiącach doszło do kilku zdarzeń drogowych, w których uczestniczący w nich odnieśli poważne obrażenia lub ginęli na miejscu. Kierujący apelują do urzędników o działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa. Jeden z naszych internautów alarmuje, że może być jeszcze gorzej. Wskazuje też rozwiązanie problemu.

Najbardziej newralgicznym miejscem zdaniem kierujących jest odcinek pomiędzy ul. Łowicką i Olgierda.

- Tu się aż prosi o światła lub rondo. Zginęło tu naprawdę dużo kierowców, pasażerów i pieszych na pasach. Jak nic się z tym nie zrobi, to tylko czekać kiedyś jakiś samochód trafi w grupkę dzieci czekających na przystanku na autobus do szkoły… - pisze nasz internauta Perkoz.

Wyjściem z sytuacji mogłoby być również zamontowanie bariery energochłonnej.

- Niedawno zamontowali barierę energochłonną w dół Wielkopolskiej od przystanku do wjazdu w ulicę Kowieńską i to dużo pomogło. Czy tak trudno zamontować miastu barierę w drugą stronę ( w górę ul. Wielkopolskiej od przystanku do ul. Olgierda)? Gdyby była tam taka bariera, może te osoby, które tam zginęły, siedziałyby teraz w domach ze swoimi rodzinami? - dodaje z żalem.

W 2009 roku urzędnicy zapowiadali, że przebudowa skrzyżowania ul. Wielkopolskiej i Łowickiej to tylko kwestia czasu. Miały się tam pojawić światła oraz wygodne, osobne pasy do skrętu w lewo i prawo. Z zapowiedzi nic jednak nie wyszło. Czy teraz będzie inaczej? Nadzieje wielu wiąże z system Tristar

- Projekt przebudowy skrzyżowania jest praktycznie gotowy, teraz czeka na realizację. Gdy pracowałem w ZDiZ, przygotowaliśmy go. Na pewno jednak nie powstanie on w ramach systemu Tristar, ponieważ nie obejmuje on przebudowy skrzyżowań, a tylko i wyłącznie działania przy sygnalizacji świetlnej. Proszę pamiętać, że to są dwie różne sprawy. - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik Biura Inżynierii Transportu Urzędu Miasta Gdyni, nadzorujący system budowę systemu Tristar.

W gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni na razie o jakichkolwiek działaniach nie wiedzą, a wszystko zdaniem urzędników wymaga czasu i analiz.

- Być może wyjściem z sytuacji jest ustawienie ekranów energochłonnych. Może trzeba podjąć też jakieś inne działania jak ustawianie leżących policjantów. Pamiętajmy, że dopuszczalna prędkość w terenie zabudowanym, także w tym miejscu, to 50 km/h i to jest największy problem. Na razie o jakichkolwiek szczegółach nie jestem w stanie nic więcej powiedzieć - wyjaśnia Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni.

Więcej o wypadkach na ul. Wielkopolskiej

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto