Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia wspiera przedsiębiorców. Urzędnicy pomagają przedsiębiorcom zaistnieć w internecie

Szymon Zięba
sxc.hu
Nie ma cię w internecie? Nie istniejesz! Z takiego założenia wyszli przedstawiciele gdyńskiego magistratu. Gdynia, jako pierwsze miasto w Polsce, postanowiła pomóc zaistnieć przedsiębiorcom w sieci.

Usługa ruszyła na początku marca. Każda osoba, która zarejestruje działalność w Gdyni na stronie mieszczącej się pod adresem http://firmy.gdyniaprzedsiebiorcza.pl/ może stworzyć profil swojej firmy. -W gotowy szablon wystarczy wpisać nazwę i adres firmy, opis działalności, zaznaczyć lokalizację na mapie, można też dodać zdjęcia. Panel jest bardzo prosty w obsłudze, nawet dla osób, które nie pracują na co dzień przy komputerze - wyjaśniają pomysłodawcy

Inicjatywa gdyńskiego magistratu, to niewątpliwie innowacyjne rozwiązanie, wspierające miejskich przedsiębiorców. - Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, oprócz zadań związanych z rejestracją działalności gospodarczej, ma za zadanie również wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w naszym mieście poprzez różne działania promujące tę przedsiębiorczość i zachęcanie naszych przedsiębiorców, głównie startujących, do promowania własnych firm - mówi inspektor Bartosz Matejko z zespołu prasowego Urzędu Miasta Gdynia.

Przeczytaj także: Ekologiczny przedsiębiorcy wkraczają do akcji

- Właśnie jednym z takich narzędzi jest nasz Katalog Firm Gdynia umożliwiający wszystkich gdyńskim przedsiębiorcom stworzenie nieodpłatnie własnej witryny internetowej, dzięki czemu mogą oni zaistnieć w sieci. Ich to nic nie kosztuje, a sprawą oczywistą w dzisiejszych czasach jest fakt, że - "kogo nie ma w internecie ten nie istnieje" - dodaje inspektor.

Rozpoczęta niedawno akcja, podbiła serca lokalnych przedsiębiorców. -Akcja cieszy się dużą popularnością, wielu przedsiębiorców zadaje pytania, z niedowierzaniem że nie będzie ich to nic kosztowało, inni od razu wypełniają formularze na stronie firmy.**gdyniaprzedsiebiorcza.pl i przesyłają je do nas, jako administratora tej strony - mówi Bartosz Matejko.
Czytaj też: Opozycja skrytykowała radnych w Gdyni**
- W ciągu tygodnia od dnia rozpowszechnienia tej informacji zgłosiło się około 42 firm, a to dopiero początek, liczymy, że zainteresowanie taką formą reklamy dla przedsiębiorców będzie coraz większe. Na chwilę obecną najwięcej firm zgłosiło się z branży budownictwo, remonty, na drugim miejscu prawo, finanse, doradztwo, ubezpieczenia i na trzecim edukacja, szkolenia. Branże w tym naszym narzędziu są podzielone zgodnie z kodami PKD, które przedsiębiorca przy zakładaniu firmy musi określić - zauważa przedstawiciel gdyńskiego magistratu.

Urzędnicy zapewniają, że na pomoc mogą też liczyć gdyńscy przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli działalność przed 1 marca br.
- Stworzenie witryny przez przedsiębiorcę i utrzymanie jej na serwerze jest nieodpłatne, czyli przedsiębiorca z tego tytułu nie ponosi żadnych kosztów, a w sieci istnieje, bo takie było założenie pomysłodawców. Koszt wytworzenia tego narzędzia i utrzymanie go na serwerze ponosi w całości Miasto Gdynia - podsumowuje Bartosz Matejko.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto