Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Wirtualna urzędniczka pomoże mieszkańcom - sprawdź w czym

Ksenia Pisera
http://www.gdynia.pl/bip
Nie wychodząc z domu, bez dzwonienia po wydziałach magistratu oraz bez szperania w internecie mieszkańcy Gdyni mogą się dowiedzieć np., co zrobić w przypadku utraty dowodu osobistego lub komu przysługuje zasiłek pielęgnacyjny. Na te oraz ponad 170 innych pytań odpowie wirtualna urzędniczka. Od wczoraj ma swoją zakładkę na internetowej stronie gdyńskiego Biuletynu Informacji Publicznej.

Urzędniczka ma pomóc interesantom przygotować się do wizyty w urzędzie, by nie tracili czasu na stanie w kolejce. Informacje prezentowane są w formie tekstowej oraz odczytywane za pomocą syntezatora mowy. - Postać jest dodatkiem, najważniejsze jest to, że można szybko otrzymać konkretną odpowiedź na zadane pytanie - mówi Marek Trojanowicz, wiceprezes firmy InteliWise, twórcy wirtualnej urzędniczki. - Przez ostatnie dwa tygodnie oprogramowanie było testowane.

Odpowiedzi udzielane przez wirtualną osobę zostały opracowane przez pracowników sali obsługi mieszkańców. Z około 400 spraw, które można załatwić w magistracie, urzędnicy wybrali te najpopularniejsze. Dotyczą m.in. dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, działalności gospodarczej, a także tematów z zakresu działania m.in. Wydziału Spraw Społecznych.

- To eksperyment, oprócz badań skuteczności, będziemy analizowali popularność wirtualnej urzędniczki - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Być może jej wiedzę będziemy rozszerzać o kolejne moduły.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto