Urzędniczka ma pomóc interesantom przygotować się do wizyty w urzędzie, by nie tracili czasu na stanie w kolejce. Informacje prezentowane są w formie tekstowej oraz odczytywane za pomocą syntezatora mowy. - Postać jest dodatkiem, najważniejsze jest to, że można szybko otrzymać konkretną odpowiedź na zadane pytanie - mówi Marek Trojanowicz, wiceprezes firmy InteliWise, twórcy wirtualnej urzędniczki. - Przez ostatnie dwa tygodnie oprogramowanie było testowane.
Odpowiedzi udzielane przez wirtualną osobę zostały opracowane przez pracowników sali obsługi mieszkańców. Z około 400 spraw, które można załatwić w magistracie, urzędnicy wybrali te najpopularniejsze. Dotyczą m.in. dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, działalności gospodarczej, a także tematów z zakresu działania m.in. Wydziału Spraw Społecznych.
- To eksperyment, oprócz badań skuteczności, będziemy analizowali popularność wirtualnej urzędniczki - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Być może jej wiedzę będziemy rozszerzać o kolejne moduły.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?