Gdynia uruchomiła pierwszy w Polsce kontrbuspas [zdjęcia, wideo]

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz

Wideo

Źródło: TVN 24

Zobacz galerię (18 zdjęć)
Zmiany obejmują leśny odcinek ulicy Chwarznieńskiej, miejskie autobusy, które dotychczas stały w korkach, dzięki innej organizacji ruchu pojadą drugą stroną jezdni. Jak informują gdyńscy samorządowcy, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na tym odcinku mają zaoszczędzić nawet do 10 minut.

Pierwszym pasażerom jadącym przebudowanym odcinkiem Chwarznieńskiej towarzyszyli prezydent Gdyni Wojciech Szczurek razem z wiceprezydentem Markiem Łucykiem i radnym miasta Jakubem Ubychem.

Trwa głosowanie...

Czy uważasz, że kontrbuspas to dobry pomysł?

Nad całością czuwać ma dobrze znany gdynianom system inteligentnego sterowania ruchem TRISTAR , który steruje m.in. znakami zmiennej treści na ulicach Trójmiasta. Specjalne skanery, pracujące w oparciu o przesył danych technologii w systemie bluetooth/wifi, analizować będą czas przejazdu ul. Chwarznieńską.

Jeśli czas przejazdu osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany i będzie mógł uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.

- To historyczny moment w historii naszego miasta - mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada 700 samochodów osobowych, w Berlinie natomiast zaledwie 350. Kochamy swoje auta, ale robimy wszystko, żeby zachęcać mieszkańców do tego, aby korzystali z komunikacji miejskiej. Nasz tabor jest na światowym poziomie, również pod względem ekologicznym. Punktualnie przemieszczająca się po ulicach miasta komunikacja miejska to szansa na to, żeby gdynianie coraz chętniej z niej korzystali. Bardzo istotnym elementem działania miasta w tym zakresie jest budowa buspasów. Mamy ich wiele w całym mieście. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwsze w Polsce niezwykle nowoczesne rozwiązanie. System był przygotowywany przez wiele miesięcy. Kontrbuspas to zmiana, która w określonych godzinach szczytu pozwoli autobusom na jazdę po specjalnie wydzielonej części drogi.

Projekt w połowie dofinansował Fundusz Dróg Samorządowych. Całość kosztowała ponad cztery miliony złotych.

Autobusy jadące ulicą Chwarznieńską na Witomino, będą korzystały z kontrbuspasa w godzinach od 7 do 9. Zmiana obejmuje linie 103, 121, 140, 147, 160.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
miszkaniec

I tak będą dalej korki to nic nie pomoże

s
sosnowiec trójmiasta

To czekamy na 1 dzwona

G
Gość

Rozumiem, że w przypadku gdy korek wystąpi poza godzinami 7-9, inteligentny system TRISTAR również włączy kontrabuspas? Przecież są różne sytuacje na trasie i korki powstają poza tymi godiznami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3