Gdynia uruchomiła pierwszy w Polsce kontrbuspas [zdjęcia, wideo]

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz

Wideo

Źródło: TVN 24

Zobacz galerię (18 zdjęć)
Zmiany obejmują leśny odcinek ulicy Chwarznieńskiej, miejskie autobusy, które dotychczas stały w korkach, dzięki innej organizacji ruchu pojadą drugą stroną jezdni. Jak informują gdyńscy samorządowcy, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na tym odcinku mają zaoszczędzić nawet do 10 minut.

Pierwszym pasażerom jadącym przebudowanym odcinkiem Chwarznieńskiej towarzyszyli prezydent Gdyni Wojciech Szczurek razem z wiceprezydentem Markiem Łucykiem i radnym miasta Jakubem Ubychem.

Trwa głosowanie...

Czy uważasz, że kontrbuspas to dobry pomysł?

Nad całością czuwać ma dobrze znany gdynianom system inteligentnego sterowania ruchem TRISTAR , który steruje m.in. znakami zmiennej treści na ulicach Trójmiasta. Specjalne skanery, pracujące w oparciu o przesył danych technologii w systemie bluetooth/wifi, analizować będą czas przejazdu ul. Chwarznieńską.

Jeśli czas przejazdu osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany i będzie mógł uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.

- To historyczny moment w historii naszego miasta - mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada 700 samochodów osobowych, w Berlinie natomiast zaledwie 350. Kochamy swoje auta, ale robimy wszystko, żeby zachęcać mieszkańców do tego, aby korzystali z komunikacji miejskiej. Nasz tabor jest na światowym poziomie, również pod względem ekologicznym. Punktualnie przemieszczająca się po ulicach miasta komunikacja miejska to szansa na to, żeby gdynianie coraz chętniej z niej korzystali. Bardzo istotnym elementem działania miasta w tym zakresie jest budowa buspasów. Mamy ich wiele w całym mieście. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwsze w Polsce niezwykle nowoczesne rozwiązanie. System był przygotowywany przez wiele miesięcy. Kontrbuspas to zmiana, która w określonych godzinach szczytu pozwoli autobusom na jazdę po specjalnie wydzielonej części drogi.

Projekt w połowie dofinansował Fundusz Dróg Samorządowych. Całość kosztowała ponad cztery miliony złotych.

Autobusy jadące ulicą Chwarznieńską na Witomino, będą korzystały z kontrbuspasa w godzinach od 7 do 9. Zmiana obejmuje linie 103, 121, 140, 147, 160.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
miszkaniec

I tak będą dalej korki to nic nie pomoże

s
sosnowiec trójmiasta

To czekamy na 1 dzwona

G
Gość

Rozumiem, że w przypadku gdy korek wystąpi poza godzinami 7-9, inteligentny system TRISTAR również włączy kontrabuspas? Przecież są różne sytuacje na trasie i korki powstają poza tymi godiznami.

Dodaj ogłoszenie