W Gdyni najgłośniej było o skomplikowanej przebudowie węzła Wzgórze św. Maksymiliana. W kwietniu ubiegłego roku piesi mogli wreszcie skorzystać ze wszystkich pięciu skrzydeł tunelu: po jednym od ulic Władysława IV i Kopernika, dwóch od strony stacji SKM i piątym prowadzącym na skwer Plymouth.
Podziemne przejście ma 100 m długości, potężne gabaryty, budzi jednak sprzeczne emocje - gdynianie narzekają, że od budowanego w latach osiemdziesiątych poprzednika "nowy różni się kolorem... choć też nieszczególnym".
Tunele w Trójmieście w ciemności
Choć przejścia podziemne w Gdyni są regularnie sprzątane, problemem jest jednak stan techniczny wielu z nich. Miasto nie ma funduszy na prowadzenie tego rodzaju prac. W tym roku remontu doczekają się ich tylko dwa tunele - przy dworcu Gdynia Główna - pod ul. Morską - oraz (znów) przy stacji SKM Wzgórze Św. Maksymiliana. Pozostałe poczekają, urzędnicy nie wiedzą jeszcze jak długo.
- Od dawna staramy się o remont podziemnego przejścia pod ul. Wielkopolską - mówi Marek Hermann, wiceprzewodniczący RD Mały Kack. - To jeden z punktów na mapie problemów naszej okolicy. Chcemy, by tam został też zamontowany monitoring.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?