Kontrahent ten wygrał przetarg, ogłoszony wcześniej przez reprezentantów ZMPG i w najbliższych tygodniach przystąpi do prac. Ich zakres jest szeroki, obejmuje przede wszystkim przebudowę układu drogowego, kolejowego, sieci kanalizacji, energetycznej, teletechnicznej i wodociągowej, ponadto konstrukcji hydrotechnicznej nabrzeża na długości niemal 400 m, wraz wysunięciem linii cumowniczej na wodę. Konsorcjum wykona też w Porcie Wschodnim, nieopodal ul. Węglowej, roboty czerpalne wzdłuż pirsu do głębokości 13,5 m i umocni dna skarp podwodnych.
Czytaj także: Już za miesiąc Gdynia będzie miała siostrę. Gdzie? W Chinach
Pozwoli to poprawić konkurencyjność zlokalizowanego w tym miejscu Morskiego Terminalu Masowego Gdynia na tle rywali z basenu Morza Bałtyckiego. Przy nabrzeżu Szwedzkim, używając bardziej ekologicznych metod, łatwiej będzie przeładowywać m.in. takie towary, jak kruszywa do budowy dróg oraz ładunki paszowe. Inwestycja ma szanse na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Specjaliści z ZMPG ubiegają się o dotację dla niej w ramach unijnego Funduszu Spójności, a planowane roboty zostały już umieszczone na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.
Warto też dodać, iż to kolejna inwestycja, poprawiająca dostęp do portu. W 2011 r. zakończono bowiem pogłębianie portowych kanałów. Plan inwestycyjny na najbliższe lata nadal jest bardzo napięty. Obejmuje m.in. rozbudowę terminalu ro-ro i kolejowego oraz nabrzeża Bułgarskiego.
- Do 2015 r. zamierzamy wydać na inwestycje 600 mln zł - mówi Janusz Jarosiński, prezes gdyńskiego portu.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?