Gdynia: Na Obłuże bez korka

Szymon SzadurskiZaktualizowano 
Na Obłużu ciągle będą trwały prace remontowe Tomasz Bołt
Wielkie komunikacyjne udogodnienia w górnej części Obłuża oraz na Pogórzu wprowadzić chcą w przyszłości miejscy planiści. W obu dzielnicach znajdzie się miejsce dla dwóch przystanków kolei metropolitalnej, integracyjnego węzła komunikacyjnego, przebudowane zostanie też skrzyżowanie ulic Unruga, Czernickiego, Puckiej i Złotej.

Jeśli zajdzie potrzeba, do pętli przy Maciejewicza będzie można poprowadzić trakcję trolejbusową, bo zezwalające na taką inwestycję zapisy znalazły się w opracowanym właśnie planie zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru miasta.

W miejsce skrzyżowania ul. Unruga, Czernickiego, Puckiej i Złotej urzędnicy z Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni chcą stworzyć rondo, aby zwiększyć przepustowość tych ulic. To ważne - w pobliżu znajduje się baza Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

Jeszcze lepsze wieści dla mieszkańców Obłuża i Pogórza są takie, iż w przyszłości wcale nie będą musieli jeździć do pracy czy szkoły autobusami i samochodami, a potem wracać, przebijając się przez korki na ulicach płk. Dąbka i Unruga. Dotrzeć w ten rejon miasta będzie można szybko koleją metropolitalną - na stacje Obłuże Górne i Pogórze. Pierwsza z nich powstanie przy dzisiejszej pętli autobusowej przy ul. Maciejewicza. Plan zakłada zlokalizowanie w tym miejscu także integracyjnego węzła komunikacyjnego w formule kiss&ride, z niewielką liczbą miejsc dla samochodów, parkingiem dla rowerów, postojem taksówek, kasami i automatami biletowymi.

- Kiss&ride to formuła, wedle której osoby korzystające z komunikacji publicznej podwożone są do węzła integracyjnego samochodem. Auta jednak nie są przy tym węźle pozostawiane, tak aby wymusić rotację miejsc parkingowych - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nowy plan, który ma być dziś przegłosowany przez radnych miasta, zezwala też na poprowadzenie trakcji trolejbusowej właśnie do węzła integracyjnego przy ul. Maciejewicza. Miejscy planiści podkreślają co prawda, że obecnie takiej potrzeby nie ma, jednak nie ma pewności, czy się ona nie pojawi w przyszłości. Koncepcja nie byłaby zła, bowiem w drodze na Obłuże pojazdy komunikacji miejskiej pokonują spore przewyższenia, a na takich trasach trolejbusy radzą sobie lepiej od autobusów.

Druga stacja kolei metropolitalnej powstać ma zaś na Pogórzu, na wysokości ul. Żelaznej, nieopodal górujących nad dzielnicą kominów elektrociepłowni.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3