Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Kładka dla pieszych koło Domu Seniora receptą na korki na ul. Chwarznieńskiej

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Władze Gdyni mają kolejny pomysł, jak zredukować uciążliwe korki na ul. Chwarznieńskiej, między Witominem a Chwarznem. W najbliższych latach zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych ze światłami na wysokości ul. Słonecznej, koło Domu Seniora "Za Falochronem", a w miejscu tym pojawi się kładka dla pieszych. Aby bez przeszkód mogły korzystać z niej osoby starsze, wyposażona zostanie w windy. Będzie to pierwsza taka konstrukcja wybudowana w Gdyni.

Kierowcy nie kryją zadowolenia, bo dziś przejście dla pieszych przy Domu Seniora przyczynia się do powstawania korków na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej. Samochody, stojące w tym miejscu i czekające na zmianę światła na zielone, przed południem blokują ruch w stronę centrum Gdyni, gdzie mieszkańcy zmierzają do pracy. Po południu sytuacja się odwraca. Niemal codziennie osoby wracające do Chwarzna i Wiczlina mają spory problem z płynnym dojazdem do swoich domów. W korkach stoją nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także pasażerowie autobusów komunikacji miejskiej.

Czytaj także: Plan rozbudowy ul. Chwarznieńskiej wzbudził wątpliwości

- Zlikwidowanie tego przejścia dla pieszych powinno mocno poprawić nieciekawą dziś sytuację - mówi Marek Janeczko, mieszkaniec Chwarzna. - W tym miejscu, na wysokości ul. Słonecznej, w godzinach szczytu komunikacyjnego na zmianę światła czeka nawet kilkadziesiąt samochodów.

Mieszkańcy uważają jednak, że jeszcze lepszym rozwiązaniem niż kładka dla pieszych byłaby budowa tunelu podziemnego. Gdyńscy urzędnicy analizowali taką możliwość, ostatecznie jednak uznali, iż inwestycja taka nie byłaby racjonalna.

Zobacz także: Gdynia: Chwarznieńska wreszcie z sygnalizacją świetlną. Niezbędne dokumenty zostały wysłane

- Ze względu na ciasną zabudowę i bardzo gęste uzbrojenie terenu takie rozwiązanie jest bardzo trudne i kosztowne - uważa Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Budowa tunelu uniemożliwiłaby odprowadzenie mediów, dla przykładu kanalizacji deszczowej, i konieczna byłaby budowa przepompowni. Ponadto wykonanie wejścia i wyjścia z tunelu zajmowałoby powierzchnię równą lub nawet większą niż ta, jaka jest potrzebna w przypadku kładki.

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdyni prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto