Nasi Czytelnicy skarżą się, że do informacji kolejowej na dworcu głównym w Gdyni tak trudno trafić, że... przydałby się drugi punkt informacyjny, gdzie wskazywano by do niej drogę.
- Kiedyś nie było problemu, informacja była zaraz przy wejściu - twierdzi Paweł Frankowski z Gdyni. - Podróżny, który wchodził na dworzec od razu ją widział. Dziś pomieszczenie po starej informacji kolej wynajęła jakiejś firmie. Nie ma co się dziwić, świetny punkt - zaraz przy wejściu, przy głównym holu. Tylko pytanie: kto jest ważniejszy - podróżny czy pieniądze za dzierżawę pomieszczeń? Kolej przecież jest firmą, której celem jest zarabianie pieniędzy na przewożeniu ludzi, a nie odnajmowaniu lokali.
- Zgadzam się, że informacja usytuowana jest w takim miejscu, że ktoś, kto jest pierwszy raz na dworcu może mieć problemy, żeby trafić. Ale nie mam na to wpływu - mówi Włodzimierz Wasilewski, zarządca gdańskiego oddziału spółki PKP Dworce Kolejowe. - Informacja kolejowa należy do Przewozów Regionalnych.
Przedstawiciele tej spółki twierdzą jednak, że do informacji kolejowej trafić łatwo i nie ma potrzeby niczego zmieniać.
- Mieści się ona w ostatnim okienku kasowym tak, że podróżny kupujący bilet ma do informacji bardzo blisko i bez problemu tam trafi - dodaje Zbigniew Iwanicki, dyrektor do spraw handlowych PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. w Gdyni. - Dlaczego nie ma na dworcu oznaczeń wskazujących drogę do informacji? Moglibyśmy je powiesić, ale cały dworzec obwieszony jest różnego rodzaju szyldami. Nasze oznaczenia byłyby między nimi niezauważalne.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?