Gdynia. Dworzec PKP. Rewolucja na torach

opinie@prasabalt.gda.plZaktualizowano 
PKP Polskie Linie Kolejowe mają już gotowy projekt przebudowy stacji w Gdyni Głównej. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót. Przebudowa ma rozpocząć się w połowie 2006 roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe mają już gotowy projekt przebudowy stacji w Gdyni Głównej. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót. Przebudowa ma rozpocząć się w połowie 2006 roku.
Jest to część ogromnej inwestycji, wartej 1,2 miliarda euro, obejmującej modernizację linii kolejowej E 65, łączącej Gdynię z Warszawą. Gdyńska część kosztować będzie około 100 mln złotych, z czego, tak jak w przypadku całej inwestycji, 85 procent pokryje Unia Europejska.
- Układ torowy przy stacji musi być przystosowany do obsługi szybkich pociągów. W tym celu zostanie całkowicie przebudowany na odcinku od stacji Wzgórze św. Maksymiliana aż do stacji Gdynia Stocznia - mówi Danuta Kumińska, rzecznik prasowy PKP PLK SA w Gdańsku. - Wymienione zostaną między innymi tory, podtorze i wszelkie instalacje i sieci.
Przeprowadzone zostanie wreszcie także odwodnienie torowisk. Gdynia jest bowiem jedną z niewielu stacji w Polsce, na której woda opadowa nie jest odprowadzana żadnymi kanałami, czy studzienkami. W miarę możliwości po prostu... wsiąka w torowisko. Na szczęście torowiska są na tyle nisko położone, że woda nie zalewa peronów, jak to się działo w Krakowie przed przeprowadzonym tam remontem.
Woda już nie postoi
Poprawiony zostanie układ torowy na samej stacji Gdynia Główna. Peron 5 zostanie przesunięty w stronę ul. Morskiej, tak, żeby pomiędzy nim, a peronem 4 zmieścił się drugi tor. Póki co pomiędzy peronem 4 a 5 przebiega tylko jeden tor. Jest to sytuacja bardzo niewygodna dla maszynistów, którzy wjeżdżając na dworzec mają po obu stronach pociągów perony z ludźmi. Wszystko to zostanie wykonane w ramach pierwszego etapu prac, który powinien zostać przeprowadzony w ciągu 36 miesięcy. Dopiero wtedy przyjdzie czas na etap drugi, od dawna oczekiwany przez pasażerów korzystających z gdyńskiego dworca. W jego ramach mają wreszcie zostać zadaszone perony dalekobieżne. Tej inwestycji nie można było przeprowadzić właśnie ze względu na brak odwodnienia torowisk. Nie byłoby dokąd odprowadzać wody opadowej spływającej z dachów.
Wyższe perony
Oprócz tego perony zostaną podwyższone, tak by pasażerowie wygodniej mogli wsiadać i wysiadać z pociągów. Na to jednak zaczekamy jeszcze dobrych kilka lat. Przetarg na tę inwestycję zostanie ogłoszony dopiero po zakończeniu modernizacji torowiska, czyli nie wcześniej jak w połowie 2009 roku.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3