Łącznie w BCT przeładowano w styczniu 30 475 TEU.
- Poświęcamy sporo wysiłku organizacyjnego, a także szykujemy znaczące inwestycje mające zwiększyć niezawodność i przepustowość naszego terminalu kolejowego - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Dość szybko rośnie zapotrzebowanie firm na przewóz towarów koleją. To sposób na bardziej terminowe przewozy dużych partii towarów, jest przy tym zdecydowanie ekologiczny.
Bałtycki Terminal Kontenerowy zwiększa obroty o 30 proc.
Jest także zgodny z zapisami Białej Księgi Transportowej Unii Europejskiej .
Zaplanowane przez BCT inwestycje, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach, znacznie zwiększą możliwości przeładunkowe z wykorzystaniem kolei.
- Na rozwój transportu inter- modalnego do 2015 roku przeznaczymy ponad 153 mln zł. Aż 35 proc. tej kwoty pochodzić będzie ze środków unijnych - dodaje prezes Szymborski.
Zakupione zostaną m.in. nowe suwnice kolejowe. Zarząd Morskiego Portu Gdynia wydłuży też tory kolejowe do trzech linii po 650 m, tak by pociągi mogły wjeżdżać na terminal bez konieczności ich rozpinania. Zaplanowane inwestycje zrealizowane zostaną do 2015 roku.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?