18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej negatywnie ocenia wyremontowane perony gdyńskiego dworca

Ksenia Pisera
Szpetne perony i niedopasowana mała architektura - tak w skrócie członkowie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej oceniają niedawno wyremontowane perony dworca Gdynia Główna. Członkowie stowarzyszenia domagają się, by zarządcy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialnej za remont peronów, zmienili sposoby modernizacji platform. Niebawem może się okazać, że drugi remont peronów będzie niezbędny.

- Zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe już został przez resort zobowiązany do zwrócenia szczególnej uwagi i większej dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na dworcach kolejowych.

Ministerstwo zaangażowało się w sprawę na wniosek członków FRAG. Wysłali oni do resortu pismo, w którym wskazali zaniedbania, jakich ich zdaniem, dopuściła się kolejowa spółka.

Gdynia. Remont peronu dalekobieżnego PKP i linii E-65 w Orłowie na zdjęciach

- Zwróciliśmy się do resortu z prośbą o interwencję w celu powstrzymania skandalicznego, naszym zdaniem, marnowania pieniędzy przez PKP PLK - wyjaśnia Karol Spieglanin, wiceprezes FRAG. - Problem dotyczy marnej jakości materiałów elementów wyposażenia oraz wykonania peronów na jednej z kluczowych stacji w kraju, jaką jest Gdynia Główna.

Według członków stowarzyszenia, szczególnie źle prezentuje się bruk, którym wyłożony jest gdyński peron.
- Tak zwana kostka Bauma to materiał najniższej jakości - twierdzi Spieglanin. - To rozwiązanie jest szpetne i nietrwałe ze względu na szybko pojawiające się nierówności, widoczne na peronach remontowanych wcześniej z jego zastosowaniem. Kolejny problem, a także koszt, to utrzymanie czystości. Materiał łatwo się brudzi i wchłania zanieczyszczenia. Jakość ułożenia kostki oraz fakt zastosowania czerwonych, zamiast szarych, płyt peronowych tylko dopełnia smutnego obrazu, jaki przedstawiają pierwsze oddane nawierzchnie.

Według FRAG, kolejną źle poprowadzoną modernizacją jest próba zadaszenia peronu 5. Między początkiem dworcowej wiaty a wejściem na peron pozostał niezadaszony obszar.

SKM Wzgórze: Remont peronu na ukończeniu. Zobaczcie jego wyniki

- Prawdopodobnie model wiaty nie dał się połączyć technicznie z zadaszeniem schodów - uważa wiceprezes stowarzyszenia. - O gustach się nie dyskutuje, ale mamy wrażenie, że ta maksyma stała się przykrywką dla władz PLK, by w sposób ignorancki podchodzić do estetyki i funkcjonalności stosowanych przez siebie rozwiązań.

Przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że jeszcze raz przeanalizują sposoby i materiały, jakie zostały wybrane do modernizacji dworca.
- Oczywiście, że podejdziemy z troską do zagadnień, o których jesteśmy informowani - uspokaja Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Powołani inspektorzy zwrócą szczególną uwagę na te zagadnienia. Mogę już dziś powiedzieć, że jeśli się okaże, że zastosowane materiały budowlane są wadliwe lub niespełniające standardów, zostaną wymienione.

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdyni prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto