Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eva Peron w Teatrze Wybrzeże

Natalia Klimczak
Plakat do Evy Peron autorstwa Andrzeja Krajewskiego
Plakat do Evy Peron autorstwa Andrzeja Krajewskiego materiały promocyjne
"Zwodnica" to jedno z najlepszych trójmiejskich przedstawień poprzedniego sezonu artystycznego. Po tym bardzo udanym debiucie na deskach Teatru Wybrzeże, Kuba Kowalski powraca z nową sztuką. Już 22 maja na Scenie Malarnia odbędzie się premiera spektaklu "Eva Peron".

Ostatnie godziny życia Evy Peron, uwielbianej przez Argentyńczyków prezydentowej, prawie świętej Evity. Cały kraj zamarł, w pałacu, na korytarzach tłum oficjeli, dziennikarze z całego świata i zwykli ludzie czekają na wieść o jej ostatecznym odejściu. Czekają już dziesiąty dzień. Tymczasem w salonie, zamknięta z czwórką najbliższych jej osób, schorowana Evita wcale nie jest tak chętna do umierania. Do końca próbuje budować i na nowo podsycać legendę własnej osoby. A jak to zrobić gdy gdzieś zgubiła się ukochana suknia prezydentowej?
- Dramat Copi'ego to przede wszystkim traktat o płynnej granicy pomiędzy rzeczywistością a iluzją, traktat o rozmywającej się tożsamości. W roli Evy występuje mężczyzna - już na poziomie płci Eva jest więc kolażem. Choroba, która ją zadręcza, ten rak-nie-wiadomo-czego, zdaje się być kryzysem tożsamości. Widzę w Evie Peron opowieść o wielkim projekcie na siebie, wielkiej kreacji, piętrowym zafałszowaniu. Evita była mistrzem marketingu wizerunku, pierwszym może dwudziestowiecznym politykiem, który zrozumiał siłę wykreowanego obrazu. Wyprodukowała wizerunek siebie, który okazał się wielkim sukcesem, genialnym produktem - została uznana za ideał kobiecości, wielkiego przywódcę, matkę narodu. Role się jednak wypalają, nudzą zarówno aktorce, jak i publiczności; sezony przemijają. Kim jest Eva Peron, kiedy schodzi ze sceny? - mówi Kuba Kowalski o sztuce.

"Eva Peron" - przewrotna, niby-biograficzna sztuka argentyńskiego pisarza absurdysty, Copi'ego, na polskiej scenie pojawia się po raz pierwszy. Najnowsza prapremiera Teatru Wybrzeże już w sobotę, 22 maja. Reżyseruje Kuba Kowalski, scenografię do spektaklu przygotowuje Katarzyna Stochalska. W roli tytułowej - Łukasz Konopka.

W dniu 18 maja redakcja NaszeMiasto.pl zaprasza na czat z udziałem Kuby Kowalskiego.

Copi
EVA PERON

Przekład: Edward Wojtaszek
Reżyseria: Kuba Kowalski
Dramaturg: Jakub Roszkowski
Scenografia: Katarzyna Stochalska
Muzyka: Piotr Dziubek
Światło: Damian Pawella
Ruch sceniczny: Paweł Skalski
Wideo: Tomasz Bergmann

Występują: Krzysztof Gordon (Peron), Dorota Kolak (Matka), Łukasz Konopka (Evita), Maciej Konopiński (Ibiza), Marcin Krzyżanowski (Carlos / gościnnie), Wanda Skorny (Pielęgniarka)

Premiera: 22 maja 2010, godz. 19.00, bilety: 100 zł
Następne spektakle:
23 maja, godz. 19.00, bilety: 35/25 zł
25 - 26 maja, godz. 21.00, bilety: 35/25 zł
27 maja, godz. 21.00, bilety: 15 zł
13 czerwca, godz. 18.00, bilety: 35/25 zł
15 czerwca, godz. 19.00, bilety: 35/25 zł
16 czerwca, godz. 18.00, bilety: 35/25 zł
17 czerwca, godz. 18.00, bilety: 15 zł

Copi (ur. 1939, zm.1987) - argentyński prozaik, dramatopisarz i rysownik. Większość życia spędził w Paryżu. Był członkiem Tse, stowarzyszenie francusko-argentyńskich artystów, z którymi w 1969 roku wystawił sztukę biograficzną EVA PERON. Copi współpracował także z awangardową grupą, do której należał Fernando Arrabal, Roland Topor i Alejandro Jodorowsky. Stworzony przez nich RUCH PANICZNY opierał się na trzech filarach: terrorze, humorze i spontaniczności. Patronem ruchu był grecki Pan, a inspiracją - twórczość Buñuela i TEATR OKRUCIEŃSTWA Artauda.

Kuba Kowalski
(ur. 1981) - student sinologii na Uniwersytecie Warszawskim i w National Taiwan Normal University w Taipei na Tajwanie, oraz reżyserii teatralnej w krakowskiej PWST. Był asystentem m.in. Bogdana Hussakowskiego i Krystiana Lupy. Wyreżyserował, w ramach projektu K.O.3, krótką operę współczesną ICH BIN RITA Detleva Glanerta w Hebbel-Theater w Berlinie oraz NIEPOKOJE WYCHOWANKA TORLESSA Roberta Musila na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie. Na Scenie Malarnia w Teatrze Wybrzeże wystawił ZWODNICĘ Thomasa Middletona i Williama Rowleya.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto