Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwie oferty na dzierżawę terenów obecnego BCT i tymczasowego terminala offshore

MT
mat. prasowe
Dwie oferty od firm zainteresowanych prowadzeniem przeładunków kontenerów wpłynęły do Portu Gdynia. Przetarg dotyczy dzierżawy obecnych terenów BCT i dodatkowych przeznaczonych od tymczasowy terminal offshore.

Obaj oferenci działają już w gdyńskim porcie. Pierwszy to Gdynia Container Terminal działający tuż obok, należący do spółki Hutchison w Chinach. Drugim jest obecny dzierżawca BCT czyli International Container Terminal Services z siedzibą na Filipinach.

Oferty zostaną przeanalizowane, a następnie odbędą się negocjacje. Prawdopodobny termin wyboru zwycięzcy przetargu to koniec pierwszego kwartały bieżącego roku.

- Przeznaczeniem terminala będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Tetminalu Instalacyjnego morskich farm wiatrowych: rozładunek, składowanie, wstępny montaż, załadunek komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/ części) - można przeczytać w ogłoszeniu przetargowym.

Inwestor obejmie w dzierżawę teren o powierzchni 66 hektarów. Zalicza się do niego teren obecnego BCT oraz dodatkowy, przeznaczony pod tymczasowy terminal służący do obsługi transportu i montażu elementów morskich fam wiatrowych budowanych na Bałtyku.

Obecny dzierżawca, czyli International Container Terminal Services, zgodnie z umową może prowadzić działalność do połowy 2023 roku.

Wyłonienie inwestora będzie miało strategiczne znaczenie nie tylko dla przeładunków kontenerów, ale także dla programu budowy energetyki morskiej, w którym Gdynia ma odgrywać rolę głównego portu obsługującego morskie inwestycje.

Filipiński ICTSI w 2003 roku przejął BCT i uzyskał koncesję przyznaną przez władze portu w Gdyni, zezwalającą na rozwój, działanie i zarządzanie terminalem kontenerowym w Gdyni. Koncesja obejmuje okres 20 lat. ICTSI zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem oraz obsługą portów i terminali kontenerowych na całym świecie. Został założony w grudniu 1987 na Filipinach.

CK Hutchison Holdings z Hongkongu poprzez HPH Group jest właścicielem Gdynia Container Terminal, który rozpoczął działalność w 2006 roku. W marcu 2009 r. ukończono jedną z faz II etapu budowy, dzięki czemu podwoiła się dotychczasowa zdolność przeładunkowa terminalu. W wyniku rozbudowy terminal między innymi osiągnął zdolność przeładunkową wynoszącą ponad 630 tys. TEU.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dwie oferty na dzierżawę terenów obecnego BCT i tymczasowego terminala offshore - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto