Duże zyski gdańskiej stoczni

Jacek SieńskiZaktualizowano 
Przy nabrzeżach w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA panuje niespotykany dotąd tłok
Przy nabrzeżach w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA panuje niespotykany dotąd tłok Jerzy Uklejewski
W 2010 r. w stoczni wyremontowano i przebudowano 200 statków, m.in. promy pasażersko-samochodowe, masowce i kontenerowce. Wśród nich 39 należało do gigantów, mających długość przekraczającą 200 m.

Z zyskiem, wynoszącym kilkadziesiąt mln zł, zakończyła ubiegły rok Gdańska Stocznia "Remontowa" SA. W tym miesiącu przy stoczniowych nabrzeżach i na dokach pływających zabrakło miejsca dla statków, które mają być remontowane. Jest to ewenement, bo w okresach zimowych armatorzy zazwyczaj wstrzymują się ze zleceniem prac remontowych.

W Stoczni Gdańsk uruchomiono fabrykę wież wiatrowych (ZDJĘCIA)

W pierwszych 10 dniach stycznia do "Remontowej" SA wpłynęło 6 statków. Pierwszymi, które zacumowały w stoczni (2 stycznia) były: brytyjski zaopatrzeniowiec offshore Toisa Intrepid i polski prom pasażersko-samochodowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Baltivia.

Kolejnymi statkami, które pojawiły się w stoczni były promy pasażersko-samochodowe Seven Sisters, Bretagne i Normandie. Obecnie remontowanych jest w stoczni aż 20 statków. W poprzednich latach, w miesiącach zimowych, odnawiano ich o połowę mniej. Armatorzy zwykle zlecają remonty swoich statków w okresie wiosenno - letnim.

Stocznia Gdynia wznawia produkcję statków!

Stocznia Północna SA z Grupy Remontowa ma wypełniony portfel zamówień na nowe statki do 2013 roku. Obecnie buduje serie promów komunikacyjnych i ma zawarte kontrakty na dostawę statków offshore, do obsługi platform wydobywających ropę i gaz z podmorskich złóż.

Dla służb głównego dyspozytora stoczni"Remontowa" SA - zapowiedź przybycia kolejnych statków oznacza poważny problem, bo przy nabrzeżach panuje już tłok. W stoczni cumują cztery duże statki o długości ponad 200 metrów i trzy wielkie platformy, zajmujące najwięcej miejsca. Do tego z eksploatacji wyłączono odcinek stoczniowego nabrzeża Zdobywców Kołobrzegu, które jest odbudowywane.

Zbigniew Andruszkiewicz, członek zarządu i dyrektor ds. handlowo-produkcyjnych "Remontowa" SA, podkreślił, że stocznia nie tylko funkcjonuje z zyskiem, ale do końca tego roku wyjdzie na prostą, spłacając bankom resztę należności powstałych w wyniku zaciągnięcia kredytów z opcjami walutowymi.

"Remontowa" SA i jej grupa przechodzą restrukturyzację. Ma ona doprowadzić do większej stabilizacji finansowej i zabezpieczenia interesów przedsiębiorstwa w nachodzących latach.

Stocznia "Remontowa" SA koncentruje się na produkcji okrętowej. Stąd pozbycie się gdyńskich zakładów Klimor, wytwarzających i montujących systemy klimatyzacyjne, przeznaczone głównie dla odbiorców lądowych oraz dwóch statków, na które znaleźli się nabywcy.

Inną spółką z grupy, jaka może być sprzedana, są zakłady Famos ze Starogardu Gdańskiego, które produkują meble okrętowe, ale ich klientami są też firmy budowlane i inwestorzy budujący hotele i inne obiekty.

polecane: Komentarze ze sztabów wyborczych po ogłoszeniu wyników sondażowych

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3