Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Depresja u nastolatków. Kornelia Białek, Pola Wróbel i Wiktoria Kraszewska zainicjowały kampanię informująca o depresji nastolatków

Natalia Grzybowska
Kornelia, Pola i Wiktoria - organizatorki kampanii
Kornelia, Pola i Wiktoria - organizatorki kampanii archiwum prywatne
Trzy licealistki z Gdyni postanowiły zorganizować kampanię, mającą zwrócić uwagę na depresję u nastolatków. W Polsce wciąż ten problem traktowany jest - ich zdaniem - jako tabu.

Depresję u nastolatków dorośli często bagatelizują sądząc, że chodzi o typowe zachowania rozwojowe w okresie dojrzewania. Jak trafnie rozpoznawać symptomy zaburzeń psychicznych, wymagających specjalistycznego leczenia?

Trzy licealistki z Gdyni postanowiły zorganizować kampanię, mającą zwrócić uwagę na ten problem. W Polsce wciąż traktowany jako tabu i rodzący przykre konsekwencje.

Statystycznie w każdej klasie na depresję cierpi jedna lub dwie osoby - napisały na facebookowym fanpejdżu organizatorki przedsięwzięcia. - Chorujące osoby są jednymi z nas, z którymi jesteśmy na co dzień często nieświadomi tego, co przechodzą koleżanki i koledzy. Depresja jest problemem XXI wieku i stąd właśnie nasza społeczna kampania informacyjna, w której domagamy się pomocy, potrzebnej tu i teraz.

Kornelia Białek, Pola Wróbel i Wiktoria Kraszewska, 17-latki z Gdyni, poruszone skalą problemu w swoim najbliższym otoczeniu, wyszły z pomysłem zorganizowania kampanii, prosząc o wsparcie Pomorską Koalicję Na Rzecz Zdrowia Psychicznego.

Chciałybyśmy pomóc w przełamaniu wewnętrznej bariery młodych ludzi - tak, by potrafili zwrócić się o profesjonalną pomoc i opiekę - wyjaśniają organizatorki. - Zależy nam na objaśnianiu zjawiska depresji w taki sposób, by przestano je bagatelizować i traktować powierzchownie. Poprzez naszą kampanię chcemy ułatwić osobom borykającym się z kryzysem psychicznym odnalezienie odpowiedniego wsparcia.

DEPRESJA. Rozumiesz - pomagasz. Wyjątkowy filmik gdynianki Katarzyny Napiórkowskiej pozwala zrozumieć depresję, którą często bagatelizujemy

Jakie objawy depresji możemy przeoczyć? Oto najczęstsze z nich.

W ramach akcji „d)presja - Akademia Choroby Prawdziwej” w Gdyni i Sopocie odbyło się już kilka spotkań ze specjalistami. Ich głównym celem jest uświadomienie otoczenia o istnieniu problemu depresji i jego skali.

Depresja test. Sprawdź czy masz objawy depresji - rozwiąż test. Depresja: objawy somatyczne, jak ją rozpoznać?

Depresja - objawy i lecznie. Grozi ci choroba? Zrób test!

Podczas ostatniego spotkania jego uczestnicy mogli nie tylko dowiedzieć się o etiologii i przebiegu klinicznym tych zaburzeń, ale również wziąć udział w grze edukacyjnej, podzielić się i przemyśleniami i poznać z pierwszej reki poruszającą historię kobiety dotkniętej chorobą.

W sierpniu w ramach kampanii pod hasłem „depresja wyARTykułowana” prowadzony będzie nabór prac plastycznych i filmów krótkometrażowych, które następnie wezmą udział w konkursie i prezentowane będą na wystawie. Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem oficjalnego profilu kampanii: D.presja - Akademia Choroby Prawdziwej .

Na wrzesień planowane są imprezy podsumowujące akcję, wystawa i prezentacja filmów poświęconych depresji u nastolatków.

Uwagę zwraca plakat reklamujący akcję. Tworzą go litery wycięte z gazet, symbolizujące chęć pozostania anonimowym. Wiele osób w stanie depresji woli pozostać w cieniu, boi się stygmatyzacji otoczenia i ze swoimi problemami pozostają sam na sam.

Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123
powstał z myślą o osobach, które z różnych przyczyn nie mogą spotkać się z psychologiem. Dla dzieci młodzieży dostępne są bezpłatne połączenia pod numerem 116 111.

Zobacz także: Depresja w mediach społecznościowych, czyli akcja #podrugiejstronielustra

Dzień Dobry TVN

POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto