Ta nowoczesna jednostka powstaje we współpracy z norweską stocznią Ulstein. Kadłub i inne elementy wyposażenia, które powstają w Gdyni, gotowe mają być w połowie przyszłego roku. Następnie prom trafi do Norwegii, gdzie trwały będą prace wykończeniowe. Jednostka ma być gotowa latem 2019 roku. Jej odbiorcą będzie Color Line, jeden z najpotężniejszych operatorów ruchu promowego w Norwegii.
Ciężarowiec Sun Rise na redzie w Gdyni [WIDEO]
- Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni - podkreśla Tomasz Wrzask, PR menedżer Crist S.A. - To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich.
Nowy prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad z Norwegii do Szwecji statek „Bohus”. „Color Hybrid” będzie miał 160 metrów długości i 27 metrów szerokości. Na pokład zabierze jednocześnie dwa tysiące pasażerów i pół tysiąca samochodów. Liczącą 70 kilometrów trasę pokona w imponującym czasie zaledwie 20 minut. Wszystko to dzięki supernowoczesnemu układowi napędowemu. Ładowanie baterii jednostki odbywać będzie się podczas postoju w porcie.
Jest to kolejny tego typu, ambitny projekt, realizowany przez stocznię Crist. Wcześniej zakład ten oddał armatorowi z Finlandii inny prom hybrydowy, „Elektra”. W ubiegłym roku specjaliści z gdyńskiego zakładu przekazali też kontrahentowi z Francji specjalistyczną barkę samopodnośną typu Heavy Lift Jack-up Barge, która pomagała będzie przy budowie wiaduktu autostrady morskiej na wyspie Reunion na Oceanie Indyjskim.
Wycieczkowce w Gdyni!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?