W placówce można załatwić swoje najważniejsze sprawy – zarejestrować pojazd, zameldować się, wyrobić dowód osobisty czy Kartę Mieszkańca. Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze Centrum Riviera. Jest czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10:00–18:00. Działa tam 16 stanowisk obsługi, a także kasa oraz punkt informacyjny w ramach Gdyńskiego Centrum Kontaktu.
– Centrum Obsługi Mieszkańca, które w ubiegły czwartek rozpoczęło funkcjonowanie w Centrum Riviera, cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Gdynianie i gdynianki chętnie umawiają wizyty właśnie tutaj, mogąc przy okazji zrobić zakupy w centrum handlowym. Najczęściej korzystają z możliwości rejestracji pojazdu, zgłoszenia zameldowania czy wyrobienia dowodu osobistego. W placówce obsłużono do tej pory ponad 3000 mieszkańców. To wynik, którego się spodziewaliśmy, który bardzo cieszy i potwierdza, że decyzja o uruchomieniu Centrum Obsługi Mieszkańca właśnie w tym miejscu była właściwa – komentuje Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Część spraw można załatwić tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty. Z samej możliwości rezerwacji w punkcie skorzystało ponad 1000 mieszkańców. Najwięcej wizyt odbywa się w celu rejestracji pojazdu używanego, zgłoszenia zameldowania oraz złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego. W każdej z tych spraw do COM-u przychodzi od około 25 do 50 mieszkańców dziennie.
Jednak są też sprawy, które można załatwić od ręki. Dotyczy to na przykład rejestracji nowego pojazdu czy wizyty w punkcie informacyjnym, w którym można m.in. wyrobić i odebrać Kartę Mieszkańca. Centrum Obsługi Mieszkańca prowadzi także mobilny punkt spisowy w ramach trwającego do końca września Narodowego Spisu Ludności Mieszkań.
Po wcześniejszym umówieniu wizyty:
EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
- zgłoszenie zameldowania/wymeldowania,
- nadanie numeru PESEL,
- wydawanie zaświadczeń,
- potwierdzenie profilu zaufanego (stanowisko 3).
DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
- złożenie wniosków o wydanie dowodu osobistego.
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
- rejestracja i przerejestrowanie pojazdów,
- wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
- wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.
PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
- wydanie PKK po raz pierwszy,
- złożenie wniosku o zmianę danych w prawie jazdy,
- złożenie wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.
Bez konieczności rezerwacji wizyty:
MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)
- udział w Narodowym Spisie Ludności i Mieszkań – wypełnienie formularza internetowego z pomocą pracownika Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gdyni (członka Gminnego Biura Spisowego).
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):
- rejestracja nowych pojazdów,
- wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
- wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.
PUNKT INFORMACYJNY:
- m.in. zakładanie i odbieranie Karty Mieszkańca.
KASA
Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00).
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?