Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co możemy załatwić w Centrum Obsługi Mieszkańca w Rivierze? Dziennie COM odwiedza prawie 300 osób

red
W ponad tydzień od rozpoczęcia działania, Centrum Obsługi Mieszkańca odwiedziło ponad 3000 mieszkańców. Placówka Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Riviera okazała się bardzo popularna. Przypominamy, jak działa centrum i co można tam załatwić.

W placówce można załatwić swoje najważniejsze sprawy – zarejestrować pojazd, zameldować się, wyrobić dowód osobisty czy Kartę Mieszkańca. Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze Centrum Riviera. Jest czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10:00–18:00. Działa tam 16 stanowisk obsługi, a także kasa oraz punkt informacyjny w ramach Gdyńskiego Centrum Kontaktu.

– Centrum Obsługi Mieszkańca, które w ubiegły czwartek rozpoczęło funkcjonowanie w Centrum Riviera, cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Gdynianie i gdynianki chętnie umawiają wizyty właśnie tutaj, mogąc przy okazji zrobić zakupy w centrum handlowym. Najczęściej korzystają z możliwości rejestracji pojazdu, zgłoszenia zameldowania czy wyrobienia dowodu osobistego. W placówce obsłużono do tej pory ponad 3000 mieszkańców. To wynik, którego się spodziewaliśmy, który bardzo cieszy i potwierdza, że decyzja o uruchomieniu Centrum Obsługi Mieszkańca właśnie w tym miejscu była właściwa – komentuje Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Część spraw można załatwić tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty. Z samej możliwości rezerwacji w punkcie skorzystało ponad 1000 mieszkańców. Najwięcej wizyt odbywa się w celu rejestracji pojazdu używanego, zgłoszenia zameldowania oraz złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego. W każdej z tych spraw do COM-u przychodzi od około 25 do 50 mieszkańców dziennie.

Jednak są też sprawy, które można załatwić od ręki. Dotyczy to na przykład rejestracji nowego pojazdu czy wizyty w punkcie informacyjnym, w którym można m.in. wyrobić i odebrać Kartę Mieszkańca. Centrum Obsługi Mieszkańca prowadzi także mobilny punkt spisowy w ramach trwającego do końca września Narodowego Spisu Ludności Mieszkań.

Po wcześniejszym umówieniu wizyty:

EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):

  • zgłoszenie zameldowania/wymeldowania,
  • nadanie numeru PESEL,
  • wydawanie zaświadczeń,
  • potwierdzenie profilu zaufanego (stanowisko 3).

DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):

  • złożenie wniosków o wydanie dowodu osobistego.

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):

  • rejestracja i przerejestrowanie pojazdów,
  • wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
  • wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):

  • wydanie PKK po raz pierwszy,
  • złożenie wniosku o zmianę danych w prawie jazdy,
  • złożenie wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.

Bez konieczności rezerwacji wizyty:

MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)

  • udział w Narodowym Spisie Ludności i Mieszkań – wypełnienie formularza internetowego z pomocą pracownika Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gdyni (członka Gminnego Biura Spisowego).

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):

  • rejestracja nowych pojazdów,
  • wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
  • wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PUNKT INFORMACYJNY:

  • m.in. zakładanie i odbieranie Karty Mieszkańca.

KASA

Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00).

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto