Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia na półmetku. Miasto chwali się postępem

RED
Już za rok mieszkańcy Chyloni, Cisowej, Pustek Cisowskich i Demptowa będę mogli się cieszyć z węzła integracyjnego Gdynia Chylonia. Rozpoczęta w 2019 roku inwestycja jest już na półmetku, a gdyński samorząd chwali się postępami.

Mieszkańcy będą mogli w tym miejscu przesiadać się z samochodów na kolejkę SKM, autobus lub trolejbus. Podczas zeszłorocznej inauguracji gdyńscy samorządowcy podkreślali, że dzięki tej inwestycji do centrum wjeżdżać będzie mniej samochodów, bo mieszkańcy, którzy zostawią swój samochód na podziemnym parkingu, będą mogli skorzystać z pobliskiego transportu publicznego. Oprócz głównego węzła przesiadkowego, powstaną tu naziemne miejsca postojowe na krótki postój, zadaszony parking dla rowerów, nowe drogi rowerowe, przestrzeń dla taksówek, chodniki, przebudowane zostaną jezdnie, tak aby komunikacja z węzłem była możliwa każdym środkiem transportu. A także ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, jak czytelne tablice z informacją pasażerską, winda czy fakturowane przejścia dla pieszych.

- Wykonawca napotyka na pewne trudności realizacyjne, będące konsekwencją pandemii Covid-19, a związane między innymi z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudnionym bezpośrednim kontaktem z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada jednak wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dnia dzisiejszego wykonawca nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID – mówi na półmetku prac Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Jak podkreśla wiceprezydent Gdyni obecnie jest coraz bliżej do zakończenia prac. Udało się wykonać pełny obiekt parkingu podziemnego bez prac wykończeniowych, roboty trakcyjne bez powieszenia przewodów trakcyjnych, konstrukcję tunelu wraz ze schodami oraz sieć wodociągową. Dodatkowo podziemny parking typu park&ride pomieści 140 samochodów i ma być połączony bezpośrednim przejściem z peronami SKM.

Węzeł integracyjny Chylonia w liczbach:

  • 5 748 m² nowych chodników
  • 46 nowych lamp LED (oświetlenie zewnętrzne)
  • 170 lamp na parkingu podziemnym
  • 1078 m² nowej nawierzchni
  • 810 m² nowych dróg dla rowerów
  • 2 454 nowych drzew i krzewów
  • 1200 m² trawników
  • 88 414 081 PLN – wartość projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, między innymi utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia”
  • 53 651 240 PLN – wydatki kwalifikowane w projekcie
  • 40 238 430 PLN – dofinansowanie ze środków UE (Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020)

Zakończenie inwestycji planowane jest w 2021 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto