Budowa Trasy Kaszubskiej. Wykonawcy pracują przy konstrukcjach dróg i nawierzchniach bitumicznych [zdjęcia]

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Budowa Trasy Kaszubskiej
Budowa Trasy Kaszubskiej Jakub Steinborn
Trwają prace przy budowie drogi ekspresowej S6. W czwartek (22.07) przedstawiciele nadzoru, wykonawcy oraz dziennikarze wizytowali wszystkie trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie - Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud - Gdynia.

Budowa Trasy Kaszubskiej

Trwają intensywne prace budowlane na 42 km drogi ekspresowej S6 z Gdyni do Bożegopola Wielkiego. Trasę, ze względu na długość, podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie - Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud - Gdynia. Obecnie, jak informują przedstawiciele nadzoru, kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych. Na znacznych odcinkach trasy zostały wykonane warstwy nawierzchni.

Nie unikniemy utrudnień w ruchu

Prace prowadzone są także przy obiektach inżynierskich.

- Na budowie największego, okazałego obiektu mostowego – blisko 200-metrowej estakadzie nad głęboką na 30 m doliną w Milwinie zostały zdemontowane żurawie dźwigowe i trwają prace wykończeniowe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Gdańsku. - W sierpniu planowane jest wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego. W wielu miejscach trasy rozpoczęto także ustawianie infrastruktury towarzyszącej: fundamentów i słupów pod ekrany akustyczne oraz bariery ochronne.

W ramach dużej zmiany organizacji ruchu, przełożono ruch z ul. Chwaszczyńskiej na przyszłą jezdnię drogi ekspresowej oraz częściowo uruchomiono nowe, docelowe łącznice drogi ekspresowej z ul. Chwaszczyńską i Nowowiczlińską. Na tej drugiej działa częściowo budowany tzw. węzeł Nowowiczlińska. Obecny węzeł Gdynia Wielki Kack będzie dużym węzłem zespolonym, składającym się z większego w. Wielki Kack oraz małego przy ul. Nowowiczlińskiej. Użytkownicy Obwodnicy Trójmiasta znają tego rodzaju infrastrukturę, ponieważ będzie przypominać węzeł Gdańsk Karczemki.

Na początku sierpnia br. czeka kierowców kolejna, poważna zmiana ruchu w Gdyni – przełożenie ruchu z jezdni zasadniczych obwodnicy na drogi równoległe. Jest to niezbędne, by wyburzyć stare wiaduktu i zbudować nowe, poszerzone, które zmieszczą po trzy pasy ruchu i pas awaryjnego postoju.

- Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku m.in. ze względu na konieczność wykonania dodatkowych prac archeologicznych. Jednak zdajemy sobie z wagi tej trasy dla poruszania się po regionie i staramy się mobilizować wykonawców, by jak najszybciej było możliwe zapewnienie przejezdności na budowanej trasie S6 - mówi rzecznik GDDKiA. - Droga ekspresowa znacznie skróci trasę zarówno odległościowo i czasowo, a do tego odciąży od ruchu tranzytowego, tego najbardziej dolegliwego dla mieszkańców, obecną „szóstkę”. Ta przejezdność ma być zapewniona na odcinku od Gdyni do węzła Strzebielino i dalej łącznikiem do obecnej drogi krajowej nr 6. Te prace widać już w Strzebielinie, ponieważ dla użytkowników DK6 został zbudowany w tym miejscu specjalny bypass omijający budowane skrzyżowanie.

Wkrótce kolejne umowy

Dopiero pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne pod Bożepolem Wielkim. Do przebadania był teren 3,5-krotnie większy niż pierwotnie zakładano. Niestety, zakres badań na wszystkich trzech odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy. Łączna wartość trzech odcinków S6 to ok. 1,5 mld zł. Z funduszy UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko GDDKiA otrzyma blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyło kolejnych pięć, które są na wstępnym etapie projektowania: dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice – Skórowo, Skórowo – Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o II jezdnię.

- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych „nowych” odcinkach planowane jest na 2025 r. - mówi Piotr Michalski.

Wideo z drona z Trasy Kaszubskiej - kwiecień 2021:

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa Trasy Kaszubskiej. Wykonawcy pracują przy konstrukcjach dróg i nawierzchniach bitumicznych [zdjęcia] - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie