Przygotowany przez firmę Ernst&Young raport obejmuje kilka ważnych czynników funkcjonowania klubów. Przede wszystkim ich perspektywy finansowe (m.in. wzrost przychodów), medialność oraz efektywność działania.
Jak wynika z opracowania, Lechia jest w niezłej kondycji finansowej. Gdański klub w 2011 roku zanotował wzrost przychodów o 43,5 procent. To sporo, ale w przypadku biało-zielonych zmieniła się struktura - większe wpływy odnotowano ze sprzedaży biletów.
Lechia wygrała z Lechem! Zobacz zdjęcia
Nasza drużyna zyskała - i to bardzo dużo - medialnie. Tutaj również istotny czynnik odegrał nowy obiekt, który przyciągnął i kibiców, i telewizję. Aż trzynaście razy gdańszczanie byli pokazywani w Canal+ w tzw. prime time. Ponadto Lechia miała świetną frekwencję na tle innych klubów, bo w Gdańsku wyniosła ona aż 17 tys. widzów na mecz.
Najgorzej biało-zieloni wypadli w efektywności działania. Lechia zanotowała słaby wynik sportowy, ale i biznesowo nie było najlepiej. Wystarczy dodać, że w tym zestawieniu gdańszczanie zajęli dopiero dwunaste miejsce.
Biznesowy ranking T-Mobile Ekstraklasy za rok 2011
1. Legia Warszawa
2. Lech Poznań
3. Wisła Kraków
4. Śląsk Wrocław
5. Jagiellonia Białystok
6. Lechia Gdańsk
7. KGHM Zagłębie Lubin
8. Cracovia
9. Widzew Łódź
10. Korona Kielce
11. Ruch Chorzów
12. Górnik Zabrze
13. Podbeskidzie Bielsko-Biała
14. Polonia Warszawa
15. PGE GKS Bełchatów
16. Piast Gliwice
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?