Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bar Słoneczny przed metamorfozą. Biennale Traffic Design chce nadać mu nowy charakter

Piotr Kallalas
Chodzi  przede wszystkim o zmodernizowanie zewnętrznej części - szyldu, ozdób i banerów. Prawdopodobnie zmienią się stare oznaczenia, a miejsce będzie przyciągać nowoczesnymi formami. 

Do przedsięwzięcia przystąpi pracownia Syfon Studio.
Chodzi przede wszystkim o zmodernizowanie zewnętrznej części - szyldu, ozdób i banerów. Prawdopodobnie zmienią się stare oznaczenia, a miejsce będzie przyciągać nowoczesnymi formami. Do przedsięwzięcia przystąpi pracownia Syfon Studio. mat. promocyjne
Słoneczny to jeden z najbardziej rozpoznawalnych barów mlecznych w Gdyni. Na jego szybie widnieje dumna data 1959 roku i rzeczywiście od niespełna 60 lat miejsce przyciąga klientów z całej Gdyni. Teraz obiekt szykuje się na lekką odnowę.

Zmiany będą realizowane dzięki festiwalowi Biennale Traffic Design, który łącznie obejmie aż siedem obiektów. Słynny, gdyński bar jest pierwszym budynkiem, który będzie zmieniany w tegorocznej edycji. Wydarzenie będzie odbywać się przez pierwsze dwa tygodnie września.

Nowe szyldy i witryny w Gdyni. W przedwojennym stylu.

- Szukaliśmy miejsc wyjątkowych na mapie Gdyni. Padło na Bar Mleczny Słoneczny. Jest to kultowe miejsce, dodatkowo przekazywane z pokolenia na pokolenie przez rodzinę, która kocha to, co robi - mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.

Gdynia. Festiwal Traffic Design, czyli sztuka na ulicy [ZDJĘCIA]

Nie jest to pierwsza inicjatywa, która dotknie gdyńskie budynki. W ubiegłym roku, dzięki współpracy powstał unikalny neon nad jednym ze sklepów.

- Chcemy współgrać z budynkiem - wpisywać się w architekturę, a nie z niej „wystawać”. Jesteśmy fanami gdyńskiego modernizmu i chcemy go eksponować . Projektowaliśmy neon dla gdyńskiego sklepu “Bławatek” w ramach Re:design. A także zrealizowaliśmy wspólnie projekt 3 szyldów na warszawskiej Pradze - powiedział Filip Tofil z Syfon Studio.

Traffic Design powstała w 2012 roku i od tego czasu koordynuje różne wydarzenia, które dzieją się w przestrzeni edukacji kulturalnej i sztuki użytkowej. Stowarzyszenie chce przede wszystkim stać na straży estetyki w architekturze i społecznej wiedzy pod tym kątem.

- Uważamy, że miasto - jego charakter, wygląd i funkcjonowanie - stanowi wspólną sprawę nie tylko samorządu, ale przede wszystkim mieszkańców reprezentujących różne grupy społeczne: przedsiębiorców, rzemieślników, aktywistów, ludzi młodszych i starszych - wszystkich użytkowników przestrzeni publicznej - podkreślają twórcy w grupie Traffic Design.

Gdyńskie obiekty są niezwykle wdzięcznym tematem dla artystów. Niekiedy wystarczy świeże spojrzenie i lekkie modyfikacje, aby miejsca nabrały zupełnie nowego charakteru. We wrześniu przekonamy się jak udało się zmienić oblicze baru mlecznego. Niegdyś w Gdyni funkcjonowało aż 9 takich miejsc. Obecnie małe jadłodajnie są wypierane przez komercyjne podmioty. Bar Słoneczny na tym tle stanowi ewenement. Miejsce ma niezwykle dużą rzeszą stałych klientów i ciągle zyskuje nowych.

Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]

Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji

Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania

Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu

Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto