Kontenery przywiezione koleją stanowiły ok. 37 proc. wszystkich przeładunków, czyli ponad 20 proc. więcej niż w 2010 r. Dzięki poczynionym inwestycjom wydajność pracy terminalu wzrosła do 30 ruchów na godzinę.
W 2011 r. BCT otrzymał również rekomendację na dotację ponad 53 mln zł z Unii Europejskiej na dalszy rozwój terminala.
- Ogromnym sukcesem minionego roku jest to, że bardzo wzrosła wydajność pracy i jakość prowadzonych na terminalu operacji. Obecnie wydajność suwnicy przekracza 30 ruchów na godzinę. To przenosi nas do ligi światowej i znacznie skraca czas obsługi przypływających statków - mówi Krzysztof Szymborski Prezes Zarządu BCT.
Czytaj: **W Gdyni ma powstać kolejny terminal kontenerowy**
Pomyślnie zakończono projekt pod nazwą "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia", dzięki któremu poprawiono warunki nawigacyjne i pogłębiono kanał portowy do 13,5m. W wyniku tych działań do BCT mógł wpłynąć w lutym 2011 roku największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Fortunate.
- W marcu zeszłego roku BCT uruchomił nowe połączenie na trasie Gdynia - Wielka Brytania, co znacznie zmniejszyło koszty ponoszone przez operatorów
i pozytywnie wpłynęło na gospodarkę morską całego regionu. 2011 już za nami i mimo, że był to bardzo dobry rok, my już patrzymy w przyszłość. Przygotowujemy się do realizacji największego w historii terminalu programu inwestycyjnego opiewającego na kwotę 153 mln złotych, który zakłada inwestycje w urządzenia przeładunkowe, infrastrukturę i systemy IT. Ponad 35% tej kwoty otrzymamy z funduszy UE - dodaje Szymborski.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?