Wszystko uzależnione jest od pieniędzy, które Polska otrzyma z budżetu unijnego w roku 2011. OPAT mógłby otrzymać status drogi krajowej i wtedy z wydatną pomocą Unii Europejskiej powstać w przeciągu kilku lat.
- Wszystko zależy od tego, co ogłosi komisarz budżetowy w połowie 2011 roku. Wtedy będzie jasne jakimi środkami finansowymi na rozwój infrastruktury będzie dysponowała Polska. w kolejnych latach. Mam nadzieję, że do tego czasu wszystkie prace projektowe związane z OPATEM zostaną zakończone - mówił w lipcu goszczący w Trójmieście Radosław Stępień.
Gdyńscy urzędnicy zapewniają, że zdążą z pracami projektowymi na czas. Teraz wszystko zależy od decyzji ministerstwa. Na razie proponowane rozwiązania drogowe nie znajdują się w projekcie. W związku z tym prezydent Gdyni wraz z burmistrzami Redy, Rumi, prezydentem Wejherowa oraz wójtem gminy Wejherowo i Kosakowo wystąpili wspólnie do ministerstwa o wpisanie projektów na listę projektów, które będą miały szansę otrzymać dofinansowanie z Unii Europejskiej.
W postulatach znajduje się nie tylko budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, ale także budowa drogi stanowiącej przedłużenie ul. Janka Wiśniewskiego od Trasy Kwiatkowskiego do OPAT-u. Dodatkowo, zdaniem samorządowców, potrzebna jest modernizacja drogi stanowiącej przedłużenie ul. Polskiej od ul. Chrzanowskiego do do Dworca Morskiego w Gdyni.
Przypomnijmy, że sam OPAT ma kosztować ponad miliard złotych i mieć według projektu ponad 14 km długości. Kilkanaście miesięcy temu zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące drogi, w której powstanie zaangażowało się kilkanaście pomorskich samorządów.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?