Głównym odniesieniem dla Gdyni ma być port w Hamburgu.
- Będziemy chcieli pokazać i porównać dwie aglomeracje w kontekście tworzenia i rozwoju metropolii portowej. Pokażemy tez przykłady z innych miast m.in. Lizbony, gdzie wykorzystanie obszarów nadwodnych staje się centralnym problemem rozwoju obu miast. Nie chodzi tylko o funkcję usługową, ale także mieszkalną. W ten sposób budowany jest nowy wizerunek gospodarczy. Dziś mieszkanie w porcie stało się symbolem społecznego prestiżu i wymaga pogłębionej refleksji i naukowej analizy - wyjaśnia Piotr Lorens z Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej.
Wiadomo, że zostanie poruszony temat nadmorskiego pirsu, jednak bez konkretnie podejmowanych działań w kierunku zagospodarowania tego miejsca.
Dalmor dla trójmiejskiego developera
- Na konferencji będzie prezentowana wstępna wersja dalmorowskiego pirsu, ale nikt nie będzie wytyczał konkretnych zdań. Będą pokazywane i wymieniane dobre przykłady z innych krajów, by mając na uwadze ten dorobek skutecznie zastosować go podczas przebudowy - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Po konferencji, która będzie zamknięta dla mieszkańców pozostaną publikacje w formie gazetowej w kwartalniku dla urbanistów i architektów oraz książkowej podsumowującej dyskusję.
Prywatyzacja Dalmoru coraz bliżej
Konferencja „Mieszkać w porcie”, która odbędzie się 1 kwietnia otworzy wystawę poświęconą dokonaniom architekta i urbanisty Gustav’a Oelsnera’a. Ideały przyświecające całej generacji architektów początków modernizmu, do których należał Oelsner zestawione zostaną ze współczesnym miastem i dzisiejszymi priorytetami wpływającymi na obecnie podejmowane decyzje urbanistyczne. Będzie ją można oglądać do końca maja w Muzeum Miasta Gdyni.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?