Modernizacja Anakondy w wersji W-3WARM to efekt kolejnego etapu prac remontowych, który realizuje PZL Świdnik. Maszyna trafiła do zakładów pod koniec 2016 roku, gdzie została wyposażona między innymi w kamerę w podczerwieni, tzw. reflektor szperacz oraz zmodernizowano system napędowy. Teraz Anakonda będzie dalej wykorzystywana w celach poszukiwawczo - ratowniczych, zarówno nad wodą, jak i nad lądem. Warto zaznaczyć, iż smigłowiec wszedł do służby w 1998 roku.
Była to już szósta taka inwestycja. Na tym jednak nie kończy się współpraca.
- W lipcu i sierpniu 2017 roku do PZL Świdnik trafiły dwa najmłodsze śmigłowce BLMW (0815 i 906) - informują przedstawiciele Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
Historia modernizacji śmigłowców sięga 2014 roku, kiedy zawarto pierwszą umowę na remont jednostek. Chodziło o dwie maszyny transportowe i trzy śmigłowce. Te ostatnie zostały wyposażone w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS.
- Dwie zmodernizowane maszyny transportowe W-3T powróciły, już w wersji W-3WARM, do macierzystej jednostki 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, w lutym i marcu 2017 roku. Kolejne trzy ratownicze Anakondy w wersji W-3WARM powróciły do Gdyni i Darłowa (Grupa Lotnicza 44 Bazy Lotnictwa Morskiego) odpowiednio w kwietniu, czerwcu i październiku 2017 roku - poinformowali przedstawiciele Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?