Po torach na Mazowszu jeździ obecnie 37 piętrowych wagonów typu push-pull, wyposażone w odpowiednią lokomotywę nie wymagają przepinania lokomotywy by pojechać w przeciwnym kierunku. Jednak od 2008 roku, kiedy kosztujące 250 mln piętrusy przyjechały na Mazowsze nie są w ten sposób wykorzystywane. Problemem jest brak odpowiednich lokomotyw. Po torach ciągną je, bowiem wypożyczone od PKP Cargo wiekowe EU-07, którymi nie można sterować z tzw. wagonu sterującego.
Przepięcie takiej lokomotywy, by skład mógł pojechać w drugą stronę trwa nie mniej niż 40 minut. To jednak ma się zmienić. Spółka wybrała właśnie dostawcę lokomotyw, firmę Bombardier, która dostarczyć ma 11 lokomotyw Traxx 160 DC. Kiedy nowe lokomotywy wyjadą na tory, by zmienić kierunek jazdy piętrusa, maszynista będzie musiał jedynie przesiąść się z lokomotywy do wagonu sterującego lub odwrotnie. Zgodnie ze złożoną w przetargu ofertą Bombardiera wszystkie 11 lokomotyw ma trafić do KM najpóźniej 31 grudnia 2011.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?