Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

37 nowoczesnych wagonów ma szansę spełnić swoje przeznaczenie

MW
MW
Koleje Mazowieckie wybrały dostawcę lokomotyw do piętrowych wagonów. Jak lokomotywy dojadą, nie trzeba będzie przetaczać piętrowych składów by pojechały w drugą stronę.

Po torach na Mazowszu jeździ obecnie 37 piętrowych wagonów typu push-pull, wyposażone w odpowiednią lokomotywę nie wymagają przepinania lokomotywy by pojechać w przeciwnym kierunku. Jednak od 2008 roku, kiedy kosztujące 250 mln piętrusy przyjechały na Mazowsze nie są w ten sposób wykorzystywane. Problemem jest brak odpowiednich lokomotyw. Po torach ciągną je, bowiem wypożyczone od PKP Cargo wiekowe EU-07, którymi nie można sterować z tzw. wagonu sterującego.

Przepięcie takiej lokomotywy, by skład mógł pojechać w drugą stronę trwa nie mniej niż 40 minut. To jednak ma się zmienić. Spółka wybrała właśnie dostawcę lokomotyw, firmę Bombardier, która dostarczyć ma 11 lokomotyw Traxx 160 DC. Kiedy nowe lokomotywy wyjadą na tory, by zmienić kierunek jazdy piętrusa, maszynista będzie musiał jedynie przesiąść się z lokomotywy do wagonu sterującego lub odwrotnie. Zgodnie ze złożoną w przetargu ofertą Bombardiera wszystkie 11 lokomotyw ma trafić do KM najpóźniej 31 grudnia 2011.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto