MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Samorządowcy podpisali umowę na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla wiaduktu nad torami przy ul. Puckiej. Gotowy ma być w 2022

red
Szlabany w ciągu ul. Puckiej są dziś prawdziwą zmorą dla kierowców i generują korki.
Szlabany w ciągu ul. Puckiej są dziś prawdziwą zmorą dla kierowców i generują korki. archiwum Polska Press
Specjaliści z biura projektów Multiconsult Polska mają sporządzić opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi przy ul. Puckiej w Gdyni. Jest to jedna z najważniejszych inwestycji dla północnych dzielnic miasta.

Przedstawiciele władz Gdyni podpisali już umowę z prezesem Multiconsult Polska, na podstawie której dokumentacja sporządzona ma zostać najpóźniej w 14 tygodni za kwotę 138 tysięcy złotych. Program funkcjonalno-użytkowy umożliwi przeprowadzenie postępowania na wybór wykonawcy, który zaprojektuje, a następnie wybuduje planowany wiadukt. Szacowany koszt inwestycji to sto milionów złotych. Przedstawiciele władz Gdyni już wcześniej porozumieli się z reprezentantami Polskich Kolei Państwowych odnośnie wspólnego finansowania tego przedsięwzięcia.

Inwestycja obejmować ma budowę wiaduktu i likwidację dwóch przejazdów kolejowo-drogowych. Usprawni to komunikację między Chylonią, a Pogórzem i Obłużem. Kierowcy zyskają też bezkolizyjny przejazd, będący alternatywą dla ciągle zakorkowanej i notorycznie remontowanej Estakady Kwiatkowskiego. Pozwoli to również usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdyni.

- Są to znakomite wieści, bo o bezkolizyjny przejazd przez tory na wysokości Chyloni gdynianie dopytują się od wielu lat - mówi Rafał Tyczyński, mieszkaniec ul. Zbożowej. - Jak nas informowano, problemem była dawniej niemożność zawarcia niezbędnego porozumienia z PKP. Całe szczęście, że to się zmieniło, bo ze względu na zamknięte szlabany czas przejazdu potrafi wydłużyć się nawet o dobre pół godziny.

Jeśli samorządowcy dotrzymają złożonych obietnic, jeszcze w tym roku wyłoniony ma zostać generalny wykonawca prac, a urzędnicy planują ponadto uzyskać wszelkie, niezbędne pozwolenia na realizację inwestycji. Roboty rozpoczęłyby się wówczas w przyszłym roku, a zakończyły w 2022 roku.

Co istotne, samorządowcy zapowiadali też w ostatnich latach przymiarki do zlikwidowania innych, kolizyjnych przejazdów przez tory w Chyloni i okolicach, w tym w ciągu ul. Hutniczej i Północnej. To jest z kolei jeden z niezbędnych warunków, aby do Pogórza, Obłuża i Oksywia doprowadzić wielce oczekiwane przez mieszkańców połączenie kolejowe. Prawdopodobnie będzie to w przyszłości Pomorska Kolej Metropolitalna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto