Nie jest to wielkim zaskoczeniem, bowiem skarbnik Gdyni profesor Krzysztof Szałucki od wielu miesięcy już powtarzał, iż samorząd musi oszczędzać.
- W związku z tym dokonaliśmy cięć na licznych polach działalności miasta - mówi Krzysztof Szałucki.
Zobacz też: Sylwester z Polsatem w Gdyni. Zobacz jak wygląda największa sylwestrowa scena w Polsce [ZDJĘCIA]
Pomijając zmniejszające się wydatki promocyjne, samorząd nie zrezygnuje też z dofinansowania przedsięwzięć, w tym widowisk plenerowych, do których mieszkańcy i turyści zdążyli się już przez lata przyzwyczaić. Wydatki związane z miejskim kalendarzem imprez zaplanowano na przyszły rok na poziomie nieco ponad 5,5 mln zł. Także ta kwota jest niższa od tegorocznej. W 2014 r. na te same zadania przeznaczono niemal 7,5 mln zł. W ramach miejskiego kalendarza imprez w 2015 r. dofinansowane zostaną m.in. Open'er Festival, Festiwal Kultur Świata Globaltica, Ladies Jazz Festiwal, Nadmorski Plener Czytelniczy i 40 Festiwal Filmowy.
Przeczytaj o wydatkach na promocję Gdyni w ubiegłych latach
Trzeba jednak podkreślić, iż nie są to wszystkie dotowane widowiska, bowiem finansowanie części tego typu imprez pochodziło będzie z budżetów teatrów, dla których łączna dotacja wynieść ma w 2015 r. 7,5 mln zł, nieznacznie więcej niż w mijających dwunastu miesiącach. Dla przykładu okazała kwota, ponad 800 tys. zł, wydana zostanie na Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port, organizowany przez Teatr Miejski. Gdyńska Nagroda Dramaturgiczna, finansowana także z budżetu teatralnego, oznaczała będzie wydatek ponad 187 tys. zł, Scena Letnia na plaży w Orłowie - 676 tys. zł.
Przedstawiciele opozycji, którzy zaciekle krytykowali tegoroczne wydatki promocyjne i na kalendarz imprez, nazywając nawet taki stan rzeczy "igrzyskami" przed wyborami samorządowymi, przyjmują obecną sytuację z umiarkowanym zadowoleniem. Podkreślają jednak, że nie ma co się cieszyć na zapas.
- Projekt wydatków na 2014 r. także był znacznie niższy, nie sięgnął nawet 13 mln zł - mówi Marcin Horała, radny miasta z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. - Potem jednak, na skutek kilku poprawek, budżet promocyjny rósł o kolejne miliony. Poczekajmy więc z ostatecznymi ocenami kilka miesięcy, bowiem może się okazać, że w 2015 r. będzie podobnie.
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?