Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Miasta w Gdyni planuje mniejsze wydatki na promocję miasta w 2015 roku

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Choć tegoroczny sylwester jest na bogato, to Gdynia na przyszły rok zaplanowała dużo mniejsze wydatki na promocję
Choć tegoroczny sylwester jest na bogato, to Gdynia na przyszły rok zaplanowała dużo mniejsze wydatki na promocję Tomasz Bołt
Gdynia na przyszły rok zaplanowała dużo mniejsze wydatki na promocję. Budżet promocyjny miasta ustalono na poziomie ponad 13,6 mln zł i jest on o ponad 6 mln zł niższy od, podliczonych już, tegorocznych wydatków.

Nie jest to wielkim zaskoczeniem, bowiem skarbnik Gdyni profesor Krzysztof Szałucki od wielu miesięcy już powtarzał, iż samorząd musi oszczędzać.
- W związku z tym dokonaliśmy cięć na licznych polach działalności miasta - mówi Krzysztof Szałucki.

Zobacz też: Sylwester z Polsatem w Gdyni. Zobacz jak wygląda największa sylwestrowa scena w Polsce [ZDJĘCIA]

Pomijając zmniejszające się wydatki promocyjne, samorząd nie zrezygnuje też z dofinansowania przedsięwzięć, w tym widowisk plenerowych, do których mieszkańcy i turyści zdążyli się już przez lata przyzwyczaić. Wydatki związane z miejskim kalendarzem imprez zaplanowano na przyszły rok na poziomie nieco ponad 5,5 mln zł. Także ta kwota jest niższa od tegorocznej. W 2014 r. na te same zadania przeznaczono niemal 7,5 mln zł. W ramach miejskiego kalendarza imprez w 2015 r. dofinansowane zostaną m.in. Open'er Festival, Festiwal Kultur Świata Globaltica, Ladies Jazz Festiwal, Nadmorski Plener Czytelniczy i 40 Festiwal Filmowy.

Przeczytaj o wydatkach na promocję Gdyni w ubiegłych latach

Trzeba jednak podkreślić, iż nie są to wszystkie dotowane widowiska, bowiem finansowanie części tego typu imprez pochodziło będzie z budżetów teatrów, dla których łączna dotacja wynieść ma w 2015 r. 7,5 mln zł, nieznacznie więcej niż w mijających dwunastu miesiącach. Dla przykładu okazała kwota, ponad 800 tys. zł, wydana zostanie na Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port, organizowany przez Teatr Miejski. Gdyńska Nagroda Dramaturgiczna, finansowana także z budżetu teatralnego, oznaczała będzie wydatek ponad 187 tys. zł, Scena Letnia na plaży w Orłowie - 676 tys. zł.

Przedstawiciele opozycji, którzy zaciekle krytykowali tegoroczne wydatki promocyjne i na kalendarz imprez, nazywając nawet taki stan rzeczy "igrzyskami" przed wyborami samorządowymi, przyjmują obecną sytuację z umiarkowanym zadowoleniem. Podkreślają jednak, że nie ma co się cieszyć na zapas.
- Projekt wydatków na 2014 r. także był znacznie niższy, nie sięgnął nawet 13 mln zł - mówi Marcin Horała, radny miasta z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. - Potem jednak, na skutek kilku poprawek, budżet promocyjny rósł o kolejne miliony. Poczekajmy więc z ostatecznymi ocenami kilka miesięcy, bowiem może się okazać, że w 2015 r. będzie podobnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto