Jak poinformowali zatrudnieni przez samorządowców wykonawcy systemu z firmy Qumak – Sekom, Tristar funkcjonuje już na 16 skrzyżowaniach w Gdyni i dziesięciu w Gdańsku. Łącznie do 2014 r. w całym Trójmieście takich miejsc będzie jednak około 150. Dotychczas koszt prac wyniósł ponad 60 mln zł. Całość inwestycji kosztować ma 133 mln zł.
- To największy obecnie realizowany tego typu projekt, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie – mówi Jan Goliński, pełnomocnik prezesa Qumak – Sekom ds. wdrażania Tristara.
Czytaj także: Tristar zagrożeniem dla prywatności obywateli? Fundacja Panoptykona ma wątpliwości
Fachowcy, kończąc drugi etap prac, na 16 skrzyżowaniach Gdyni, głównie na al. Zwycięstwa, ul. Morskiej, Władysława IV i Drodze Gdyńskiej, zamontowali od 20 do aż 33 stacji pomiarowych, plus kamery, które przekazują dane do Centrum Zarządzania i Sterowania Ruchem. Analizowane są tam one na ponad 20 monitorach.
Na tej podstawie zielone światło włączane jest na dłużej dla samochodów wjeżdżających na skrzyżowanie z tego kierunku, gdzie akurat panuje największy ruch. Choć system jest dopiero na półmetku, pierwsze analizy wskazują, że już teraz udało się dzięki temu nieznacznie, o 2-3 proc. usprawnić ruch. Przedstawiciele Qumak – Sekom przewidują jednak, że w 2014 r., kiedy całość będzie gotowa, zatory drogowe w aglomeracji uda się ograniczyć co najmniej o 7, a być może nawet o 20 procent.
WIĘCEJ NA TEN TEMAT W PIĄTKOWYM WYDANIU "DZIENNIKA BAŁTYCKIEGO"
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?