Chodzi o niemal 600 tys. zł, które władze Gdyni zmuszone były ostatnio dodatkowo znaleźć w miejskim budżecie. Środki te spożytkowane zostaną m.in. na zapewnienie alternatywnego zasilania dla serwerowni otwartego niedawno gdyńskiego Centrum Zarządzania i Sterowania Ruchem w biurowcu Polskich Linii Oceanicznych przy ul. 10 Lutego w Śródmieściu. Aby centrum mogło należycie działać, zatrudnić trzeba było także nowych pracowników. Odpowiadał za to gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.
- Centrum obsługuje obecnie sześć osób - informuje Maciej Karmoliński**, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni. - Czterej specjaliści to nasi pracownicy. Dwóch desygnował dodatkowo Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Mimo konieczności poniesienia dodatkowych nakładów samorządowcy zapewniają, iż są zdeterminowani, aby zakończyć montowanie systemu Tristar w Gdyni i całej aglomeracji zgodnie z harmonogramem. Ten przewiduje, iż system będzie gotowy w 2014 r.
- To największy i najbardziej ambitny tego typu projekt, realizowany obecnie nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie - podkreśla Jacek Suchenek, członek zarządu Qumak, spółki, którą samorządowcy zatrudnili jako wykonawcę Tristara. - Aby go odpowiednio prowadzić, uruchomiliśmy naszą filię w Gdańsku. Tylko z ramienia Qumak przy tym kontrakcie pracuje 50 osób. Licząc jednak wszystkich naszych podwykonawców i współpracowników z samorządu, w projekt zaangażowany jest sztab kilkuset ludzi. Pokazuje to tylko, jaka jest skala tego przedsięwzięcia.
Aby można było zamontować Tristara na wszystkich, największych skrzyżowaniach w Gdyni, trwają właśnie remonty na ul. Morskiej. Choć drogą tą wiedzie trasa na Półwysep Helski, którą w wakacje pokonują dziesiątki tysięcy turystów, samorządowcy nie zgodzili się na przerwanie prac w miesiącach letnich, o co prosili ich opozycyjni radni Gdyni.
- Nie ma takiej możliwości, nie zostawimy na zimę rozkopanych ulic - mówił Maciej Karmoliński.
Samorządowcy dodali, iż Tristara muszą zakończyć w terminie, bowiem jest to inwestycja, którą aż w 85 procentach finansuje Unia Europejska. W ramach prac na 60 skrzyżowaniach w Gdyni i aż 150 w całym Trójmieście zamontowane zostaną specjalne urządzenia monitorujące natężenie ruchu i przedłużające czas wyświetlania zielonego światła dla kierunków, z których nadjeżdża najwięcej samochodów. Aby zrealizować projekt, niezbędne jest m.in. położenie sieci niemal 148 km nowych światłowodów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?