Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasy rowerowe w Gdyni. Projektanci zaprezentowali koncepcję tras rowerowych dla centrum miasta

Ksenia Pisera
W Gdyni takich tras rowerowych jest zbyt mało. Centrum miasta zostało okrzyknięte "rowerową czarną dziurą"
W Gdyni takich tras rowerowych jest zbyt mało. Centrum miasta zostało okrzyknięte "rowerową czarną dziurą" T.Bołt/archiwum DB
Urzędnicy w Gdyni przymierzają się do organizacji ponad 30 nowych tras rowerowych w ścisłym centrum miasta. Opracowana została już koncepcja ich przebiegu, ale do propozycji projektantów mieszkańcy mają sporo uwag.

Na razie, w gdyńskim Śródmieściu jest... jeden kontrapas oraz cztery drogi rowerowe. Urzędnicy zdecydowali więc, że konieczne jest opracowanie spójnej koncepcji tras dla rowerzystów w tej części miasta. Jej przygotowanie zlecili specjalistom poznańskiego biura Stadtraum. Projektanci przedstawili swoje propozycje podczas ostatnich konsultacji społecznych.

- Koncepcja składa się z 33 propozycji tras rowerowych, trzech tras zgodnych z odrębnymi projektami oraz pięciu odcinków rozwiązań już istniejących - mówił Aleksander Sagan, przedstawiciel biura Stadtraum.

Projektanci proponują m.in. wydzielenie kontrapasa od ul. Traugutta i przez całą ul. Krasickiego do al. Piłsudskiego, gdzie planowany byłby pas rowerowy w stronę bulwaru Nadmorskiego. W przeciwnym kierunku z al. Piłsudskiego można byłoby dojechać drogą dla rowerów do ul. Władysława IV i stamtąd - prosto do ul. Tadeusza Wendy. Na całej długości tej ulicy (w kierunku hali targowej) proponowana jest bowiem droga rowerowa.

Trasy rowerowe w Gdyni. Spójne trasy rowerowe pojawią się w Śródmieściu Gdyni?

Pasy rowerowe mogłyby się też pojawić m.in. po obu stronach ulic Waszyngtona i Derdowskiego, a w jednym z wariantów przewiduje się też takie rozwiązanie dla al. Jana Pawła II. W ulicy Świętojańskiej miałyby się pojawić śluzy rowerowe (tzw. sierżanty), a przy ul. 10 Lutego proponowane jest wydzielenie tras rowerowych z chodników. To jedno z rozwiązań, które nie spodobało się mieszkańcom.
- To nie jest miejsce, w którym można zabierać przestrzeń pieszym. Z powodzeniem można byłoby wydzielić w tej ulicy pasy rowerowe - mówił jeden z mieszkańców.

Wątpliwości wzbudziły także m.in. propozycja dla ul. Jana z Kolna. Kosztem pasa dla samochodów proponowane jest tam wydzielenie pasów rowerowych, następnie na odcinku w pobliżu placu Kaszubskiego (w kierunku ul. Wiśniewskiego) rowerzyści musieliby wjechać na wydzieloną drogę z chodnika, by kawałek dalej dostać się na wspólny pas dla autobusów i rowerów. To jednak niebezpieczne.

Plan ma być dostępny na stronie www.mobilnagdynia.pl. Uwagi do koncepcji można zgłaszać tylko do 29 października na adres mailowy koncepcja.rowerowa@stadraum.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto