Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spór wokół wydatków na serial "Aż po sufit". Czy to dobra promocja miasta?

Szymon Szadurski/ red.
P. Świderski
Coraz głośniej robi się wokół tematu dofinansowania produkcji 13 odcinków serialu "Aż po sufit". Władze Gdyni wydały na ten cel 250 tys. zł, bo uważają, że to skuteczna reklama dla miasta.

O uzasadnienie wydatku dotyczącego produkcji serialu "Aż po sufit" zwróciła się już do władz miasta Mirosława Król, opozycyjna radna z ramienia Platformy Obywatelskiej. Z kolei reprezentanci Prawa i Sprawiedliwości od wielu miesięcy powtarzają, że miasto powinno przystopować z wydatkami reklamowymi i promocyjnymi, a zainteresować się licznymi lokalnymi inwestycjami, o które mieszkańcy dopytują się od lat, a ciągle nie ma na nie funduszy w budżecie Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała twierdzi jednak, że współpraca z TVN przyniesie miastu liczne korzyści. - Lokowanie produktu w materiałach filmowych to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form reklamy - uważa Katarzyna Gruszecka-Spychała. - W przypadku, gdy produktem jest miasto - staje się celem odwiedzin, a miejsca akcji stanowią ulubione plenery turystów.

To nie pierwszy tego typu wydatek władz Gdyni. W 2011 r. prezydent miasta Wojciech Szczurek zdecydował o przeznaczeniu 60 tys. zł na produkcję serialu "Linia życia". Jako uzasadnienie podano, że akcja toczy się w Trójmieście, a aglomeracja przedstawiana jest w pozytywnym świetle. Dodatkowo argumentowano, że produkcja ma wysoką oglądalność. Według danych przedstawianych przez Polsat, serial oglądało ponad 2 mln osób.

Pojawiały się także krytyczne głosy dotyczące organizacji Sylwestra z Polsatem czy dotowania imprezy Red Bull Air Race.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto