Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Projekty dla młodzieży i matek. Nowe działania Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Ksenia Pisera
Wiecha na Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości
Wiecha na Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Tomasz Bołt
Około 2 tys. firm założonych w 2014 r., 5 projektów cyklicznie realizowanych i 1 unijny na ukończeniu - to najbardziej widoczne efekty działalności Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Urzędnicy szykują już dwa kolejne, a trzeci jest w budowie.

Dopiero co zakończyła się rekrutacja do jednego z najnowszych projektów GCWP - "Gdyński Biznes Mam". To inicjatywa skierowana do matek, które myślą o założeniu własnej firmy. Założenia przedsięwzięcia przewidują siedem warsztatów rozwoju osobistego, a pierwsze zajęcia wystartują już w październiku - to "vademecum przedsiębiorczej mamy". Program zakłada również warsztaty z zakresu wykorzystania mediów społecznościowych czy zarządzaniu relacjami w biznesie.

- Takiego projektu jeszcze nie realizowaliśmy - mówi Agnieszka Kukiełko z GCWP. - W przygotowaniu mamy również jeszcze jedną, zupełnie nową inicjatywę. To "Junior biznes". Działanie zostanie zrealizowane w listopadzie, wspólnie z Fundacją Gospodarczą. Projekt jest skierowany do pilotażowej grupy młodzieży, uczniów gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych. Będziemy wspólnie przeprowadzać m.in.testy kompetencji m.in. Thomas International służący do badania predyspozycji zawodowych i potencjały zawodowego - dodaje.

Wiecha na budynku Gdyńskiego Inkubatora Przedsiębiorczości

To nie wszystko. Największym w projektów, który obecnie jest w realizacji, to Gdyński Inkubator Przedsiębiorczości. Budynek w okolicach ul. Olimpijskiej jest właśnie w budowie, nie dalej jak w pierwszych dniach września pod dachem tego obiektu zawisła wiecha. Koszt budowy GIP to około 15 mln złotych, mniej więcej połowę środków pokryć ma unijne dofinansowanie.

Czytaj też: Wiecha zawisła na dachu budowanego Gdyńskiego Inkubatora Przedsiębiorczości [ZDJĘCIA]

To nie jedyny projekt realizowany w Gdyni za pieniądze z UE.

- Kończymy już projekt "Dynamika rynku pracy i atrakcyjne środowisko biznesowe w regionie Południowego Bałtyku". Głównym zadaniem w ramach tej inicjatywy jest walka z bezrobociem, a główny nacisk jest kładziony na promocję mobilności siły roboczej - mówi Agnieszka Kukiełko.

Cały artykuł na ten temat przeczytasz w czwartkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 18.09.2014 r. albo kupując e-wydanie gazety

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto