Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na przejazdach kolejowych pojawiły się żółte naklejki. Będzie bezpieczniej? [zdjęcia]

opr. MP
PKP PLK wzmacnia oznakowanie przejazdów przez torowiska
PKP PLK wzmacnia oznakowanie przejazdów przez torowiska materiały prasowe
Na wewnętrznej stronie krzyży Św. Andrzeja pojawi się indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego oraz telefony alarmowe. Wszystko wypisane na żółtych naklejkach. Tak kolej chce zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów pociągów na skrzyżowaniach torów z drogą.

Nowe rozwiązania prezentowane były w piątek w rozmaitych miejscach w kraju, m.in. w Gdańsku na cieszącym się złą sławą przejeździe między ulicami Dworcową a Smętną na Oruni.

- Oznakowanie przejazdów kolejowo-drogowych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększa poziom bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów pociągów. Działanie zintegrowane jest z szybkim powiadamianiem i wykorzystaniem numeru 112. To kolejny projekt zarządcy infrastruktury, który eliminuje potencjalne zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania kierowców lub zdarzeń losowych – tłumaczy ideę naklejek Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

[Bezkolizyjne przejazdy na Oruni coraz bliżej. Podpisano umowę na opracowanie koncepcji](https://gdansk.naszemiasto.pl/bezkolizyjne-przejazdy-na-oruni-coraz-blizej-podpisano/ar/c4-4568417<br>

)

Pracownicy PLK umieszczają naklejki na wewnętrznej stronie krzyży Św. Andrzeja – jeśli jest to przejście dla pieszych (kat. E), przejazd zabezpieczony znakami (kat D) lub znakami i sygnalizacją świetlną (kat. C). Wielkość naklejki 40 cm x 11 cm. Na przejazdach z rogatkami (kat. B i kat. A) naklejki będą na napędach rogatkowych (słupkach, do których przymocowana jest rogatka). Wielkość naklejki 20 cm x 5 cm. Takie oznakowanie ułatwi kierowcom, którzy znajdą się w kryzysowej sytuacji, między rogatkami przejazdu, zauważenie odblaskowej, żółtej naklejki z najważniejszymi informacjami.

Realizację projektu wspierała merytorycznie Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. Aby nowy system mógł sprawnie działać PLK przeszkoliły około 10 tysięcy pracowników: dyżurnych ruchu, dyspozytorów i koordynatorów systemów bezpieczeństwa. Inicjatywa PLK wymagała także ścisłej współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym z 17 Centrami Powiadamiania Ratunkowego w całej Polsce. Operatorzy numeru alarmowego 112 wspólnie z kolejarzami testowali i dopracowali procedurę przyjmowania zgłoszeń i przekazywania ich dalej do realizacji. Współpraca z Głównym Urzędem Geodezji i Kartografii zapewniła umieszczenie lokalizacji przejazdów na mapach wykorzystywanych przez operatorów nr 112.

Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]

Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji

Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania

Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu

Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto