Jako drugi przystanek, który pilnie potrzebuje remontu internauci wskazali ten w Gdyni Chyloni. I nie ma w tym nic dziwnego. Są to jedne z najbardziej uczęszczanych stacji SKM w Gdyni, na których czas się zatrzymał.
Sprawdź: Wyniki głosowania na najbrzydszy przystanek SKM w Gdyni
Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście tłumaczy, że pierwsze założenia projektów na lata 2007 - 2013 zakładały rewitalizację przystanków w Chyloni i Orłowie. Jednak funduszy na te inwestycje nie udało się pozyskać.
Ważniejsze jest Euro 2012?
- Jedynym sposobem uzyskania funduszy unijnych było wpisanie na listę projektów indywidualnych. Przygotowano zatem kompleksowy projekt, dostosowany do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury w miastach, gdzie odbędą się mecze EURO 2012. Automatycznie musiało to spowodować wpisanie do planu modernizacji głównie przystanków gdańskich i budowy stacji Gdańsk Śródmieście, gdyż ciężar transportu kibiców będzie spoczywał głównie na tym mieście - tłumaczy Marcin Głuszek.
Niestety, mieszkańców Gdyni takie wytłumaczenie ma prawo nie satysfakcjonować. Kibice, którzy przyjadą na Euro 2012 nie jeżdżą codziennie kolejkami SKM. Nie noszą zakupów, nie poruszają się na wózkach i raczej nie mają potrzeby poruszania się komunikacją miejską z małymi dziećmi. A Sopotu remonty nie ominęły.
Na to też znalazło się wytłumaczenie:
- Ważną rolę będzie pełnił też Sopot, jako zaplecze hotelowe, znajdujące się w bliskiej odległości od głównej areny rywalizacji - wyjaśnia Marcin Głuszek.
Jednocześnie władze SKM zapewniają, że nie zapomnieli o gdyńskich przystankach SKM.
Decyzja o remoncie przystanków SKM w 2014 roku
- Czekamy na kolejne unijne konkursy, które zostaną ogłoszone w roku 2014 i do nich będziemy starali się dopasować nasze plany modernizacyjne dla "miasta z morza i marzeń" - mówi Marcin Głuszek. - Finansowanie takich inwestycji, możliwe jest też ze środków funduszu kolejowego, które mam nadzieję, będzie można połączyć z dofinansowaniem z UE - dodaje.
Zobacz: Tak wygląda przystanek SKM, który wygrał plebiscyt
Na razie został złożony projekt o dofinansowanie UE związany z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa.
- Wiele osób z tak zwanego Małego Trójmiasta Kaszubskiego pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym liczbę kursujących tam pociągów - twierdzi Marcin Głuszek.
A co z przystankami, na których muszą stać mieszkańcy?
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?