Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Akcja Dzień Dobry Gdynia. Plakaty Loseje w gdyńskich autobusach [ZDJĘCIA]

materiały prasowe
Na szybach gdyńskich autobusów pojawiły się niepozorne z wyglądu plakaty - czarny napis na białej kartce A2. To element akcji Dzień Dobry Gdynia, której celem jest poprawienie nastroju pasażerów, wywołanie uśmiechu, skłonienie do refleksji, do rozmów i wzajemnej życzliwości.

Dzień Dobry Gdynia - to akcja, która jest częścią usługi zaprojektowanej w 2015 roku podczas warsztatów "Miejski Service Design - w międzyczasie w mieście" w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym. Uczestnicy warsztatów przeprowadzili badania w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Na podstawie obserwacji etnograficznej i wywiadów z pasażerami wytypowali 20 przyjemnych i 20 nieprzyjemnych doświadczeń.

- Skupiliśmy się na pasażerach porannych autobusów, którzy dojeżdżają codziennie do pracy lub do szkoły. Ludzie w porannych autobusach prawie w ogóle się nie uśmiechają. Myślami są gdzie indziej, są zestresowani, unikają kontaktu wzrokowego. Lista dolegliwości jest długa. Postanowiliśmy wprowadzić do ich otoczenia coś nieoczywistego. Plakaty z hasłami, obok których nie można stać bądź usiąść obojętnie - mówi Grzegorz Sobisz, współautor akcji.

Dzień Dobry Gdynia - gdzie i kiedy?

Pilotaż akcji Dzień Dobry Gdynia trwać będzie jeszcze od 22 do 25 listopada 2015. Codziennie w trzech autobusach jeżdżących na liniach S, 141, 194 pojawi się plakat z innym hasłem (w sumie 27 tekstów skłaniających do refleksji i uśmiechu). Rozkład jazdy autobusów biorących udział w akcji Dzień Dobry Gdynia znajdziecie na Facebooku - https://www.facebook.com/events/1656095981339111/

Czy to zadziała?

Czy hasła: "Zrób komuś dzień dobry", "Nie rozmawiaj z nieznajomym, bo jeszcze kogoś poznasz", "Życie na Ziemi jest drogie, ale w cenę wliczona jest wycieczka dookoła Słońca" poprawią humor Gdynian? Autorzy projektu będą monitorować media społecznościowe, będą obserwować reakcje osób podróżujących autobusami i przeprowadzą wywiady. O efektach akcji i pomysłach na ewaluację pomysłu dowiemy się na początku grudnia.

Organizatorem akcji jest Strefa Startup Gdynia z PPNT. Partnerami akcji są: ZKM Gdynia, Biuro Prezydenta Gdyni, Arteria Art Fundation (Loesje Polska), Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni. Współautorami akcji są: Grzegorz Sobisz, Aleksandra Mois, Natalia Gaik, Julianna Bojko. Hasła do akcji powstały na warsztatach kreatywnego pisania Loesje, międzynarodowej społeczności promującej wolność słowa i opinii.

Co myślisz o akcji? Zapraszamy do komentowania i przesyłania zdjęć z autobusów na adres [email protected]!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto